NUCLEUS ROOTS we Wrocławiu
2004-11-06 00:00:00 | Wrocław
Data: 06.12.2004 Zespół uformował się w 1996 roku na gruzach cenionej manchesterskiej formacji punky reggae Community Charge. Na samym początku Nucleus Roots byli 10-osobową grupą reggae w której składzie udzielało się kilku bardzo szanowanych w Wlk. Brytanii muzyków z Paulem Lush’em (bass), Richie Sliva (perkusja), Peterem Teck (klawisze i syntezatory), Steely’m i Gary’m (gitary), Mikey’em Congo (instrumenty perkusyjne), Clive’m Stuartem prowadzącym sekcję dętą Nucleus Roots oraz utalentowanym wokalistą Mosesem eksplodującym tekstami Des Nia Lashimba. Jesienią 1998 roku bazująca w Manchestrze organizacja Potential Development zaproponowała Nucleus Roots pozycję supportowania sound systemu z Leeds – Iration Steppas. Jako że scena była mała, Nucleus Roots postanowili zabrać ze sobą sprzęt ze swojego studio zamiast wszystkich żywych muzyków. Do mixu zaprosili starego kumpla z Community Charge – Johno aka Dub Dadda (występował jako wokalista Zion Train na festiwalu w Bielawie 2003). Impreza wypadła na tyle dobrze, że nowa formuła Nucleus Roots przetrwała i wyznaczyła nową, ekscytującą ścieżkę. W 1999 roku Continental Drifts namówili Nucleus Roots do zagrania na festiwalu Glastonbury. Koncert został przyjęty doskonale a grupa później została wybrana “najlepszym wschodzącym undergroundowym wykonawcą roku”. To ustabilizowało ich silną pozycję w kręgu podziemnej brytyjskiej sceny. W następstwie zagrali wiele sporych koncertów w Wlk. Brytanii oraz w Europie. Stali się stałym elementem festiwalu Glastonbury grając na scenach: Firestarter (1999), the Avalon and Greenpeace Stage (2000) osławionej Jazz Stage (2002) oraz anarchistycznej Lost Vagueness big top (2003). Nie będąc w stanie znaleźć satysfakcjonującego dystrybutora w Wlk. Brytanii, Nucleus Roots zaczęli spoglądać bardziej w strone kontynentu i porozumieli się co do dystrybucji ich muzyki z Too Good Distribution we Francji oraz Universal Egg w pozostałych częściach Europy. Ostatni z nich – “Heart of the Matter”, we wspaniały sposób ukazuje talenty skupione wokół ich studio. Dzięki wokalnym udziałom Mosesa, Country Culture, Simona Dana, Ossie Gada, Dona Hartley’a, Desnya i Stix Dana, daje on możliwość zapoznania się z różnorodnością utworów w stylu jamajskich studiów lat 70-tych i 80-tych. Wszystko to doprowadziło to do ich współpracy z takimi wiodącymi artystami reggae w Wlk. Brytanii i poza nią jak Twinkle Brothers, Misty in Roots, Dub Syndicate, The Natura-ites, Jah Shaka, Aba Shanti czy Fred Locks. Konsekwentnie realizują swą ideę “digital vibration inna old school inspiration” – połączenia nowoczesnych ciężkodubowych cyfrowych beatów z melodią, przekazem i wokalistyką wspaniałego klasycznego roots reggae. |