Opis
Teatr Tańca Arka zaprasza na spektakl z cyklu: ,,Tańce, których nikt nazwać nie chciał" - ,,nr20" i ,,nr21". Autorem projektu jest Jacek Gębura, założyciel i twórca teatru.
Do współpracy nad tym spektaklem, Jacek Gębura zaprosił aktorów i tancerzy: Annę Krych, Piotra Kamińskiego oraz Macieja Prusaka.
Gdzie: "Mała Scena" Teatru Muzycznego Capitol we Wrocławiu, ul.Piłsudskiego 72
Zapraszamy na stronę teatru: www.ttarka.pl
Pytanie brzmi: czy nie dałoby się przezwyciężyć ogłupiających
pseudoznaczeń świata? Zedrzeć z niego znakowość, stanąć oko w oko z
rzeczywistością zdezinterpretowną? Tę możliwość ma stworzyć nasz
spektakl. Zgromadzimy przedmioty i teksty odarte ze swoich pierwotnych
funkcji, uzyskamy dzikie zbitki zdań z rozmaitych sztuk, gesty
niewytłumaczalne, choć jeszcze wczoraj coś znaczące. Stworzy to
wszystko konglomerat rozbitych znaków, w których może powstanie, obok
bezsensownych asocjacji, konstrukcja będąca Znaczeniem w najgłębszym
sensie tego słowa (co nie oznacza, że dałoby się ono sformułować za
pomocą tradycyjnego języka - raczej nie, skoro wymaga zobaczenia
najpierw świata w całej jego totalności). Jeśliby nawet ta próba miała
skończyć się niepowodzeniem, będzie jednak udana, gdyż pozostanie po
niej wiara, że gdzieś istnieje to Znaczenie, do którego nie udało się
nam dotrzeć".
[ Jerzy Sosnowski - Wielościan ]
TEATR TAŃCA ARKA - rozpoczął swoją działalność spektaklem "Między nami Człowiekami" w 1999r, wystawionym na deskach Teatru Muzycznego Kapitol we Wrocławiu.
Teatr powstał w wyniku potrzeb Jacka Gębury oraz grupy ludzi poszukujących teatru, w którym przewodnimi środkami wypowiedzi jest ruch. Bohaterami prezentacji są: ruch i jego jakość, rytm, artykulacja i dynamika ruchu „tancerza", kreowanie przestrzeni i świadome bycie w niej.
Harmoniczne współistnienie wymienionych wartości dokonuje charakterystyki aktora/tancerza, buduje postać, która jest wynikiem „tu i teraz", określa relacje między występującymi. W swoich spektaklach ARKA stara się uśmiechać w stronę wad człowieka, malując go jednakże w pozytywnych barwach.
Ważne jest szukanie odpowiedniej treści i środków, w celu komunikatywności z widzem, choć zespół nie stroni od zamierzonej abstrakcji i absurdu.
Przedstawienia powstają w wyniku żonglowania środkami ze zbioru realizującego konstrukcję.
ŚWIADOMOŚĆ/RUCH/PRZESTRZEŃ/CIAŁO - to pojęcia budujące założenia merytoryczne doświadczeń Arki na gruncie TAŃCA. Korzystając z osiągnięć Rudolfa Labana, nauk Johna Cage'a, Merce'a Cunninghama... szukamy własnej drogi w relacji: taniec-tancerz, taniec-teatr, psychika-fizyczność.