Opis
2 lipca w ramach festiwalu Otwarcia będziecie mogli zobaczyć spektakl „Katharsis” - prezentację projektu Laboratorio Permanente di Ricerca sull’Arte dell’Attore.
„«Katharsis» to projekt, który pozwala zespołowi Laboratorio Permanente poszukiwać, mając nadzieję na odnalezienie siebie. Wyposaża w instrumenty niezbędne do dbałości o ciało i duszę oraz do opieki nad nimi. Nie ma to nic wspólnego ze wzniosłością czy uniesieniem. «Katharsis» jest po prostu powtórzeniem struktury pieśni, powtórzeniem ćwiczeń elementarnych dla sztuki aktorskiej i dla aktora, a tym samym również dla każdego, kto je praktykuje.
Jaka jest rola widza w tym procesie? Jest zaproszony do podążania za nim, do bycia jego częścią, ma słuchać pieśni, dźwięków, ma obserwować ruch ciał, słyszeć głosy i rozumieć teksty, które nie próbują opowiedzieć historii, ale skupiają się na jednym momencie: celebrują ów Moment, tę jedną jedyną chwilę.
Aktor jest tym, który działa, ale odbiorca jest również aktywny w dostrzeganiu stworzeń, istnień, które jawią się przed jego oczyma.
W tym projekcie dostrzegamy początkowe stadium naszego teatru. Odróżniamy projekt od produkcji, chociaż w naszym Laboratorio te dwie drogi zawsze się wzajemnie napędzają”. (Laboratorio)
Występują: Katia Capato, Domenico Castaldo, Francesca Netto, Aleksandra Noszczyk, Marta Laneri
Kierownictwo muzyczne: Gianni Maestrucci
Prowadzenie projektu: Domenico Castaldo
Produkcja: Laboratorio Permanente di Ricerca sull’Arte dell’Attore oraz Regione Piemonte
Współpraca: Sounds from the world (warsztat perkusyjny G. Maestrucciego) oraz Tetraktis (perkusja)
Autorzy tekstów w spektaklu: Marcel Schwobb, Peter Handke, André Dumal, Samuel Beckett oraz teksty z Secret sentences from Jesus.
Laboratorio Permanente di Ricerca sull’Arte dell’Attore to niezależne stowarzyszenie, które powstało w 1996 roku z inicjatywy Domenico Castaldo. Celem działań teatralnych grupy jest badanie sztuki aktorskiej. Zespół próbuje odnaleźć teatralną drogę, która byłaby alternatywą zarówno dla szkoły teatralnej, jak i grupy objazdowej; próbuje utrzymać pragnienie, siłę, która skłania aktora ku sztuce performatywnej za pomocą technicznego rygoru i poszukiwania. Do stworzenia wydarzenia teatralnego nie potrzeba bogactwa środków, ale człowieka: wszystko jest w aktorze. Laboratorio Permanente di Ricerca pracuje nad tym, aby te wewnętrzne umiejętności przekazać widzom.
Pełny program festiwalu dostęny na: wroclaw.dlastudenta.pl/kultura/