Dzieje się - Teatr

Znamy plany Wrocławskiego Teatru Lalek na sezon 2018/2019

2018-09-17 13:04:46 | Wrocław

Rusza sezon 2018/2019 we Wrocławskim Teatrz Lalek. Tym razem przygotowano szeroką ofertę nie tylko dla dzieci i młodzieży ale też dla dorosłych, którzy mają ochotę wybrać się na spektakl... bez pociechy. Nowy sezon rozpocznie się inauguracją dwóch długoletnich programów: WTL CHILD-FREE, czyli nowej sceny dla dorosłych, oraz PRACOWNI PEDAGOGIKI TEATRU -1.

Wrocławski Teatr Współczesny - konferencja

Jak głosi komunikat teatru: W ramach WTL CHILD-FREE w każdym sezonie planujemy wystawiać przynajmniej jedną nową premierę, zapraszając do współpracy zespoły twórców złożone z artystów WTL oraz czołowych dramaturgów i reżyserów z Polski i zagranicy. PRACOWNIA PEDAGOGIKI TEATRU -1, działająca w nowej, specjalnie zaadaptowanej przestrzeni, obejmuje kilka cykli warsztatowych, których wspólnym celem jest zbliżenie teatru do widzów i likwidacja barier, które go od nich dzielą.

WTL CHILD-FREE

Wpaść do Wrocławskiego Teatru Lalek wieczorem, bez dzieci, żeby obejrzeć spektakl dla dorosłych – czy to dobry pomysł? Czy jesteśmy gotowi przełamać wciąż żywy stereotyp, według którego teatry lalek są przeznaczone dla najmłodszych?

W WTL już od kilku lat staramy się walczyć z tym przekonaniem. Tworzymy spektakle, które dorosły widz ogląda z nie mniejszą ekscytacją niż siedzące obok dziecko. Idea grania wieczorami dla dorosłej widowni jest z naszego punktu widzenia naturalną kontynuacją obecnej linii artystycznej WTL, a jednocześnie ukłonem w stronę legendy Małej Sceny dla Dorosłych, stworzonej przed laty przez wieloletniego dyrektora teatru, Wiesława Hejnę.

Projekt WTL CHILD-FREE zainauguruje autorski spektakl Leny Frankiewicz, Tomasza Maśląkowskiego i Jarosława Murawskiego MOSKWIN. To mroczna historia o samotności człowieka, który złamał jedno z największych ludzkich tabu, by stworzyć dla siebie alternatywny „lalkowy” świat.

Kolejnym nowym tytułem w ramach WTL CHILD-FREE będzie kabaretowy serial dla dorosłych KAZIO SPONGE TALK SHOW Anny Makowskiej-Kowalczyk i Grzegorza Mazonia.

Do repertuaru WTL CHILD-FREE wejdą też trzy wcześniejsze inscenizacje: W ŚRODKU SŁOŃCA GROMADZI SIĘ POPIÓŁ Artura Pałygi w adaptacji i reżyserii Agaty Kucińskiej (spektakl nagrodzony Grand Prix na Międzynarodowym Festiwalu Spotkania w Toruniu w roku 2017), POMNIK według bestselleru Mariusza Szczygła “Gottland” w reżyserii Czecha Jiøiego Havelki i SAM, CZYLI PRZYGOTOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE Marii Wojtyszko w reżyserii Jakuba Krofty (spektakle nagrodzone i wyróżnione w prestiżowym Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej).

Premiery sezonu 2018/2019 Wrocławskiego Teatru Lalek

1. Kazio Sponge Talk Show – serial kabaretowy | wiek 18+ | premiera 22 września 2018

SCENA KAMERALNA

Odcinek 1* WYBORY | 22-23.09.2018 | 19:00
Odcinek 2* MEMENTO MORI | 27-28.10.2018 | 19:00
*każdy odcinek Kazio zagra tylko dwa razy!

POMYSŁ, SCENARIUSZ I SCENOGRAFIA Anna Makowska-Kowalczyk, Grzegorz Mazoń
MUZYKA Grzegorz Mazoń
TEKSTY PIOSENEK Anna Makowska-Kowalczyk
OBSADA
Kazio Sponge
Anna Makowska-Kowalczyk
Grzegorz Mazoń

Kazio ma 6 lat, niewyparzoną gębę i naturę narcystyczną. Jego wada wymowy wyprzedza jego sławę. Cierpi na gadulstwo i megalomanię. Nie, chwileczkę, nie cierpi – on je pielęgnuje. Z kompleksów czyni atut, przeciwności bierze na klatę. Jest celebrytą, dżentelmenem, królem ciętej riposty, bawidamkiem, fachowcem w wyrażaniu opinii na każdy temat. Od 2009 r., kiedy narodził się z gąbki, walczy z przekonaniem, że lalki są zarezerwowane dla dzieci. Z butami wchodzi w świat dorosłych, łamiąc konwenanse i ucząc dystansu.

KAZIO SPONGE TALK SHOW to serial kabaretowy dla dorosłych w konwencji programu telewizyjnego. Każdego miesiąca widzowie zobaczą zupełnie nowy odcinek, którego głównym bohaterem będzie Wrocław - miasto, w którym Kazio żyje od urodzenia, któremu się przygląda i które go inspiruje. Tematy społeczne, polityka, sport, biznes i ekonomia, kultura, kulinaria, psychoporady, pogoda, horoskop, koncert życzeń, bloki reklamowe, teleturniej, co miesiąc nowi goście – tylko Kazio wie, co wydarzy się w trakcie wieczoru.

Dwoje aktorów, jedna lalka, muzyka na żywo. Improwizacja bez cenzury. Jazda bez trzymanki.
CZY POLSKA TO DŹWIGNIE?

Kazio Sponge Talk Show2. MOSKWIN | wiek 18+ | reż. Lena Frankiewicz | premiera 5 października 2018
            
SCENA KAMERALNA

REŻYSERIA Lena Frankiewicz
TEKST Jarosław Murawski
MUZYKA Kamil Pater, Barbara Wilińska
SCENOGRAFIA Mirek Kaczmarek
CHOREOGRAFIA Filip Szatarski

OBSADA Tomasz Maśląkowski
MUZYKA NA ŻYWO Barbara Wilińska
Spektakl powstał we współpracy z Festiwalem Teatru Dokumentalnego i Rezydencji Artystycznej Sopot Non-fiction

Rosja, rok 2011. Policja zatrzymuje na cmentarzu w Niżnym Nowogrodzie 45-letniego mężczyznę, który ma przy sobie torbę z ludzkimi kośćmi. Zatrzymanym okazuje się Anatolij Moskwin, lokalny historyk i znany w Rosji lingwista, władający trzynastoma językami znawca kultury celtyckiej oraz rytuałów pogrzebowych ludów syberyjskich.

Co robił w biały dzień na cmentarzu i skąd się wzięły kości w jego torbie?
Policjanci udają się do mieszkania podejrzanego – a my wraz z nimi. Z każdą kolejną minutą coraz głębiej zanurzamy się w dziwaczny świat Moskwina i coraz szerzej otwierają nam się oczy. Okazuje się, że ten mizantrop, który nigdy nie miał kobiety, nie mieszkał sam. W swoim domu stworzył prawdziwe uniwersum – świat, do którego dostęp miał tylko on. Gdzie istniała nauka, zabawa – i miłość. Gdzie kwitło życie. Przyglądamy się mu oczami Moskwina i zdumionych policjantów, rozpoznajemy reguły. Staramy się zrozumieć – bądź przekląć.

MOSKWIN jest projektem z pogranicza teatru dokumentalnego, performansu i rozbudowanego planu lalkowego, na którym oparta zostaje instalacja Bohatera. To próba stworzenia prywatnej mitologii, w ramach której można dokonać konstrukcji tożsamości. To także akt oskarżenia odczytany światu, który, kierując się niejasnymi kryteriami sprawiedliwości, z każdego może zrobić winowajcę.

3. DRZEWO | wiek 3-5 lat | reż. Bartosz Kurowski | premiera 17 listopada 2018
Wrocławski Teatr Lalek oraz Fundacja t:

SCENA NA PIĘTRZE

SCENARIUSZ I REŻYSERIA Bartosz Kurowski
(na podstawie tekstów m.in. Juliana Kornhausera, Czesława Janczarskiego, Stanisława Grochowiaka, Jerzego Ficowskiego, Leopolda Staffa, Joanny Kulmowej, Elżbiety Ostrowskiej, Ewy Szelburg-Zarembiny, Władysława Broniewskiego)
SCENOGRAFIA Klaudia Laszczyk
MUZYKA Łukasz Matuszyk
WIZUALIZACJE Robert Maniak
DZIAŁANIA SPOŁECZNO-EDUKACYJNE I KOORDYNACJA Marta Kurowska
OBSADA Agata Cejba, Barbara Pielka, Łukasz Matuszyk (gościnnie)

Spektakl adresowany do dzieci w wieku 3-5 lat i bliskich im dorosłych, szczególnie seniorów
Przedstawienie podejmuje temat czasu, którego metaforą są cztery pory roku oraz temat dzieciństwa i starości. Protagoniści spektaklu to dziecko i osoba starsza - ich relacja ulega zmianom pod wpływem czasu. Wraz z jego upływem zmienia się także drzewo. Spektakl rozgrywa się w planie żywym oraz w planie teatru formy, z przewagą elementów teatru przedmiotu oraz teatru światła. Kanwę literacką stanowią najpiękniejsze wiersze dla dzieci polskich autorów. Muzyka jest tworzona na żywo przez instrumentalistę - uczestnika scenicznych wydarzeń. Po zakończeniu spektaklu dzieci zostaną zaproszone do jego świata, aby w formule zabawy poznawać go, rozszerzać o własne doświadczenia i współtworzyć.

W spektaklu wezmą udział również osoby niezwiązane zawodowo z teatrem. Na projekcjach wideo pojawią się "prawdziwi" babcie i dziadkowie. Otwieramy teatr, budujemy pomost pomiędzy sytuacją sceniczną a rzeczywistością. Chcemy oddać głos osobom, z którymi dzieci spotykają się na co dzień: w domu, w sklepie, w przedszkolu, w bibliotece. Seniorom uczestniczącym w projekcie zostaną zaproponowane warsztaty teatralne, plastyczne, muzyczne, które poprowadzą dla nich twórcy przedstawienia. Pod opieką artystyczną autora wizualizacji nagrają utwory poetyckie, które staną się częścią przedstawienia.

Przedstawienie będzie powstawało we współpracy z  przedszkolami. W trakcie pracy fragmenty spektaklu będą zaprezentowane we wrocławskich placówkach, a towarzyszyć im będą warsztaty teatralne i działania animacyjne. Spotkania z dziećmi w procesie tworzenia będą miały znaczący wpływ na ostateczny kształt przedstawienia.

Każde przedstawienie jest w całości dostosowane do potrzeb osób niesłyszących. Język migowy jest integralną częścią spektaklu: emocjonalną choreografią, sposobem mówienia o doświadczeniu spotkania. Odsłania na nowo teatralny potencjał komunikatu, który, współcześnie rozmyty, zyskuje na wartości poprzez konieczność skupienia się na odbiorcy oraz na wizualnym aspekcie komunikacji.
Projekt dofinansowany ze środków Miasta Wrocław.

4. KICHOT | młodzież i dorośli | reż. Joanna Gerigk | premiera marzec 2019

SCENA KAMERALNA

ADAPTACJA SCENICZNA, REŻYSERIA Joanna Gerigk
SCENOGRAFIA, FORMY Jan Polivka
MUZYKA Sebastian Ładyżyński

Adaptacja sceniczna powieści Miguela de Cervantesa kładzie nacisk na ukazanie niezłomności don Kichota w dążeniu do celu, jaki sobie obrał. Kichot chce wskrzesić dawne rycerstwo. Twierdzi, że świat dzisiaj – bardziej niż kiedykolwiek – potrzebuje błędnych rycerzy. Jego wiara w fantastyczne przygody okazuje się być doskonałym antidotum na nudną rzeczywistość, a on sam dzięki podjętej wyprawie staje się lepszym, a na pewno innym, człowiekiem. Kichot jest wyjątkowy, bo w wyjątkowy sposób wpływa na życie tych, których spotyka. „I żeby już zakończyć, ja wyobrażam sobie, że wszystko, co mówię, takie właśnie jest” - mówi.

Inspirację plastyczną dla twórców stanowi teatr średniowieczny ze swoją prostotą i pomysłową efektownością oraz estetyka i symbolika iluminacji, czyli średniowieczne zdobnictwo książkowe. W spektaklu pojawi się wiele lalek, głównie drewnianych. Muzyka również będzie odwoływać się do epoki, w której dzieje się akcja opowieści, a także do jej miejsca, czasu i okoliczności. Ze sceny będzie można usłyszeć instrumenty dawne, a obok pieśni trubadurów zabrzmią – między innymi – łacińskie psalmy.

Spektakl jest skierowany do młodzieży i widzów dorosłych.

5. MOTYL | wiek: 8+ | tekst Małgorzata Sikorska-Miszczuk | reż. Marcin Liber
premiera 1 czerwca 2019

DUŻA SCENA

TEKST Małgorzata Sikorska-Miszczuk
REŻYSERIA Marcin Liber

Bruno jest gąsienicą, która uwielbia tańczyć. Marzy o wielkiej sławie. Nieuchronnie zbliża się moment przeistoczenia w motyla. Bruno boi się, że gdy stanie się motylem, będzie musiał latać, a nie tańczyć.

MOTYL to kolejny – po „Mirażach” w reżyserii Eweliny Marciniak i „Nocy bez księżyca” Maćka Prusaka i „Ziemianach” Leny Frankiewicz – spektakl WTL stworzony przez artystę kojarzonego głównie z teatrem dla dorosłych, który decyduje się podjąć wyzwanie i zmierzyć się z dziecięcą publicznością. Tekst został napisany na zamówienie teatru przez Małgorzatę Sikorską-Miszczuk, autorkę „Yemai – Królowej Mórz”, zinscenizowanej w 2016 r. przez Martynę Majewską.

Działalność edukacyjna

PRACOWNIA PEDAGOGIKI TEATRU -1

Celem nowo utworzonej we Wrocławskim Teatrze Lalek Pracowni Pedagogiki Teatru jest prowadzenie szeroko rozumianej działalności pedagogiczno-teatralnej o charakterze regularnym i systemowym. Pracownia mieści się w dwóch przestronnych, świeżo wyremontowanych i zaadaptowanych do działań warsztatowych salach na poziomie -1. Nazwa -1 nie tylko wskazuje na lokalizację Pracowni, ale przede wszystkim odzwierciedla najważniejsze zasady jej działania.

-1 to oddolność:
Pracownia ma w swojej ofercie projekty dla wszystkich, w tym dla dzieci tzw. najnajmłodszych oraz osób z najniższym kapitałem ekonomicznym i symbolicznym. Pracownia stara się unikać tworzenia barier ekonomicznych i fizycznych oraz przeciwdziałać wykluczeniu z udziału w kulturze. Ma włączać do wspólnego teatralnego działania osoby z dysfunkcjami sensorycznymi, motorycznymi i intelektualnymi, seniorów, mieszkańców małych miejscowości.

-1 to przyjęcie perspektywy dziecka:
„Nie ma dzieci – są ludzie; ale o innej skali pojęć, innym zasobie doświadczenia, innych popędach, innej grze uczuć. Pamiętaj, że my ich nie znamy” (Janusz Korczak).
Rozmawiając z dzieckiem, nie chcemy pochylać się, tylko kucnąć, żeby móc spojrzeć mu w oczy. -1 to starania o nienarzucanie swojej perspektywy, wartości i swojego sposobu widzenia świata. Nie tylko dzieciom, ale wszystkim – bo wszyscy potrzebują partnerskiego traktowania, uwagi i otwartości na odmienność.  

-1 to minimalizm:
Priorytetem działań w ramach Pracowni jest kapitał ludzki i społeczny, nie materialny. Pracujemy na prostych materiałach, dostępnych dla każdego. Nie używamy narzędzi o zamkniętej funkcji, uruchamiamy wyobraźnię, recyklingujemy (materiały, nie pomysły).

W sezonie 2018/2019 Pracownia Pedagogiki Teatru realizuje cztery cykle warsztatowe: MY TU GRAMY!, ZRÓB SOBIE ŚWIAT, MACHINA TEATRALNA, czyli jak to wszystko działa, ROBIMY. Młodzieżowa grupa teatralna oraz warsztaty do wybranych spektakli WTL.

MY TU GRAMY! to warsztaty teatralno – muzyczne dla najnajów, czyli dla dzieci od 1. miesiąca do 3. roku życia wraz z opiekunami, a także rodziców oczekujących na dziecko. Zajęcia mają charakter interdyscyplinarny i czerpią z dwóch głównych źródeł: metody Emila Jaquesa-Dalcroze’a oraz doświadczeń teatru inicjacyjnego (zwanego w Polsce teatrem dla najnajmłodszych). Inspiracją w pracy nad koncepcją zajęć była także teoria uczenia się muzyki Edwina Eliasa Gordona.

Program oparty jest o autorskie, stworzone specjalnie na potrzeby cyklu kompozycje i teksty piosenek, fragmenty muzyki poważnej, w tym największe dzieła klasyczne, a także proste układy ruchowe i język migowy. Podczas warsztatów dzieci odbierają muzykę całym ciałem, czerpiąc radość ze współuczestniczenia w ruchu z opiekunami i całą grupą. Najmłodsze dzieci, nie poruszające się samodzielnie lub poruszające się w sposób nieskoordynowany, także kilkumiesięczne, mogą w pełni brać udział w działaniach ruchowych – w ramionach, w chustach czy na kolanach opiekunów.

Co drugie zajęcia są współprowadzone przez choreografkę pracującą z językiem migowym, co jest próbą przełożenia muzyki na język ciała i otwarcia warsztatów dla dzieci z dysfunkcjami słuchu.
Wrocławski Teatr Lalek stale stara się stale poszerzać swoją ofertę dla innych niż podstawowe grupy odbiorców i znosić bariery utrudniające dostęp do kultury osobom z niepełnosprawnościami. W ubiegłych latach przygotowaliśmy spektakl „Czarodziejski flet”, „Piekło-Niebo” oraz „Babcia na jabłoni” z audiodeskrypcją oraz tłumaczeniem migowym. W bieżącym sezonie także przygotowujemy spektakl dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością wzroku i słuchu, tym razem dla dorosłych – „Pomnik”.

MACHINA TEATRALNA, czyli jak to wszystko działa to interaktywny spacer po zakamarkach WTL. W trakcie godzinnych zajęć zwiedzimy miejsca, do których publiczność zazwyczaj nie ma dostępu, ale także wspólnie się pobawimy. Zadamy pytania, których zwykle w teatrze się nie zadaje i zajrzymy wszędzie tam, gdzie się nie zagląda. Oswoimy trudne słowa: sztankiet, gabit, czempuryt. Zastanowimy się, co montaż ma wspólnego z remontem, a próba teatralna z naszymi codziennymi życiowymi próbami. Spacery będą odbywać się w jedną wybraną sobotę miesiąca.
Kontynuacją działań edukacyjnych są zabawy twórcze ZRÓB SOBIE ŚWIAT dla dzieci od 3 do 5 lat wraz z opiekunami.

Wyobraź sobie ŚWIAT, w którym wszystko jest możliwe. Tu nie obowiązują prawa fizyki i logiki, nic nie jest tym, czym się wydaje. Kartonowe pudełko staje się statkiem kosmicznym, sznurek – lianą, plastikowa butelka – zamarzniętą kałużą. Dobrze znane przedmioty ożywają i można z nimi porozmawiać. O czym Ci opowiedzą? Dokąd Cię zabiorą? Sam zdecydujesz. Zapraszamy!

ZRÓB SOBIE ŚWIAT to jedyna w swoim rodzaju teatralna zabawa, która rozgrywa się tu i teraz, a jej przebieg zależy od uczestników – ich pomysłów, wrażliwości i wyobraźni. Przewodniczką po kolejnych światach jest Anna Makowska-Kowalczyk – aktorka– lalkarka, opowiadaczka i mistrzyni improwizacji.

W sezonie 2018/2019 teatr kontynuuje projekt SZKOŁA W MIEŚCIE, zainicjowany przez Wydział Edukacji Urzędu Miasta Wrocław. Już od sześciu lat we Wrocławskim Teatrze Lalek w ramach projektu odbywa się szereg zajęć, podczas których pracownicy teatru wraz z nauczycielami poruszają zagadnienia związane ze specyfiką teatru lalek, prowadzą działania plastyczno-scenograficzne oraz warsztaty. W ich trakcie dzieci i młodzież zyskują możliwość stworzenia samodzielnej wypowiedzi artystycznej na temat obejrzanego spektaklu i poszerzenia kontekstów jego odbioru.

WARSZTATY DO SPEKTAKLI odbywają się we Wrocławskim Teatrze Lalek już od kilku lat w ramach „Szkoły w mieście”, a od sezonu 2016/2017 są tworzone na bieżąco do kolejnych premier. Pomysł stworzenia warsztatów narodził się, kiedy zauważyliśmy, że na zajęcia tego rodzaju istnieje ogromne zapotrzebowanie – przede wszystkim wśród nauczycieli, ale także rodziców i opiekunów.

Warsztat do spektaklu to trwające na ogół godzinę zajęcia teatralne dla chętnych osób i grup. Celem warsztatów jest stworzenie przestrzeni dla działań teatralnych związanych z tematem i problematyką spektaklu oraz umożliwienie uczestnikom dzielenia się doświadczeniami związanymi z jego odbiorem – np. rozmowy o tym, co było ważne, co ich dotknęło, co zapamiętają na dłużej. Podczas warsztatu nie tylko mówimy; uruchamiamy także nasze ciała i wchodzimy w konkretne działania teatralne.  

W trakcie warsztatów nie ingerujemy natomiast w spektakl, który jest autonomicznym i osobnym dziełem. Nie objaśniamy go. Nie tłumaczymy, o czym było przedstawienie, raczej zadajemy to pytanie młodym widzom i wskazujemy możliwe konteksty interpretacyjne. Prowokujemy do myślenia, umożliwiamy bardziej świadomy odbiór przedstawienia i otwieramy na indywidualne, nieoczywiste interpretacje. Beneficjentami warsztatów do spektakli są nie tylko ich uczestnicy, ale także teatr, dla którego bezpośredni kontakt z widzem i możliwość usłyszenia jego głosu są ogromną wartością.

Warsztaty odbywają się po wybranych spektaklach i są przeznaczone wyłącznie dla osób, które widziały przedstawienie. Liczba miejsc jest ograniczona. Osoby i grupy chętne do wzięcia udziału w zajęciach proszone są o kontakt z Biurem Organizacji Widowni w celu rezerwacji biletów.

Warsztaty do spektakli

NIE WSZYSTKO ZŁOTO, CO SIĘ ŚWIECI | warsztat ruchowo-mimiczno-plastyczny do spektaklu PIĘKNA I BESTIA | wiek 6+

NASZA PRACA, NASZA PASJA | warsztat ruchowo-plastyczny do spektaklu SKARPETY I PAPILOTY | wiek 6+
POMNIK / KULT / WIZERUNEK | warsztat dla młodzieży gimnazjalnej i licealnej do spektaklu POMNIK
PROSTA HISTORIA | warsztat do spektaklu PROSTA HISTORIA | wiek 4+
PODOBNO NIEMOŻLIWE | warsztat kontekstowy do spektaklu PIEKŁO – NIEBO | wiek 7+
INNY - OBCY? | warsztat kontekstowy do spektaklu YEMAYA - KRÓLOWA MÓRZ | wiek 7+
BEZPIECZNE/NIEBEZPIECZNE | warsztat teatralny do spektaklu ODD I LUNA | wiek 5+
W 2017 r. we Wrocławskim Teatrze Lalek została uruchomiona stała młodzieżowa grupa teatralna pod nazwą ROBIMY.

ROBIMY to grupa dla młodzieży w wieku 13-18 lat. W roku 2018 grupa pracuje z reżyserką Martyną Majewską, a także scenografką Anną Haudek, VJ Emiko i muzykiem Dawidem Majewskim. W ramach spotkań odbywają się m.in. warsztaty dramatopisarskie, aktorskie, scenograficzne, muzyczne i video art. Pod koniec roku planowany jest pokaz finałowy – prezentacja efektów pracy warsztatowej: spektaklu, performansu, instalacji artystycznej lub... to zależy od uczestników!

Edukacyjne programy ogólnopolskie

LATO W TEATRZE

LATO W TEATRZE jest projektem realizowanym przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. To wspaniała oferta teatralna dla uczniów, którzy spędzają wakacje w swojej miejscowości.

Wrocławski Teatr Lalek brał udział w sześciu ostatnich edycjach LATA W TEATRZE, organizując jedyne w swoim rodzaju integracyjne warsztaty we współpracy z Wrocławskim Centrum Opieki i Wychowania. Podczas dwóch wakacyjnych tygodni młodzi uczestnicy projektu pracowali nad stworzeniem spektaklu teatralnego. Warsztaty miały na celu umożliwienie beneficjentom projektu zdobycia konkretnych umiejętności, uwolnienie drzemiącego w nich potencjału, ale przede wszystkim - nawiązania nowych relacji oraz zabrania głosu w sprawach, które są dla nich ważne.

W ramach tegorocznej edycji  LATA W TEATRZE warsztatowicze przygotowali performans „Ja w ogrodzie, ogród we mnie”.  Partnerem działań był Wrocławski Teatr Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego.

WYJAZDY

Nowy sezon to czas intensywnej działalności także poza naszą siedzibą, podczas teatralnych festiwali w Polsce i za granicą. Naszą tegoroczną premierę, spektakl „Odd i Luna” na podstawie książek Lisy Aisato w adaptacji i reżyserii Przemysława Jaszczaka zobaczą jesienią goście aż dwóch festiwali teatralnych.

15 października zagramy go dwukrotnie w Warszawie, na XXII Międzynarodowym Festiwalu Teatrów dla Dzieci i Młodzieży KORCZAK.
 
Zaledwie trzy dni później z Mazowsza przeniesiemy się na Górny Śląsk. Na 13. Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Lalek „Katowice Dzieciom” przedstawienie będzie można obejrzeć 19 października.

MD/ip

fot. Krzysztof Zatycki

Słowa kluczowe: spektakle, wydarzenia, premiery, nowości
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Polecamy
Daria Kopiec
Spektakl "Mów o sobie, tylko o sobie" między bliskością a całkowitym niedostrojeniem Wrocław

Reżyserka Daria Kopiec omawia problematykę przedstawienia we Wrocławskim Teatrze Pantomimy.

Maja Szopa
"Smutki Tropików" - uczniowie liceum na spotkaniu z twórcami spektaklu [WIDEO] Wrocław

Młodzież z XVII LO we Wrocławiu podglądała próbę przed premierą w Teatrze Polskim.

Ostatnio dodane
Popularne
Zmarł Dariusz Siatkowski
Zmarł Dariusz Siatkowski

11 października, w wieku 48 lat, zmarł znany polski aktor, Dariusz Siatkowski. Przyczyna śmierci nie jest znana, jak poinformował Teatr im. Jaracza w Łodzi, gdzie przez ostanie lata pracował aktor, śmierć nastąpiła nagle w jednym z hoteli poza Łodzią.

W przeddzień czegoś większego
W przeddzień czegoś większego

Z Bartoszem Porczykiem - zwycięzcą Przeglądu Piosenki Aktorskiej w 2006 oraz twórcą spektaklu "Smycz", która stała się ważnym wydarzeniem na kulturalnej mapie Wrocławia - o pracy w teatrze i planach na przyszłość rozmawia Marcin Szewczyk.

"Gry" na wielu poziomach
"Gry" na wielu poziomach

W 1988 roku w jednym z izraelskich kibuców 11 mężczyzn zgwałciło 14-letnią dziewczynkę. W późniejszym procesie sądowym jedynie 4 spośród nich zostało uznanych winnymi i skazanych na karę pozbawienia wolności.