Sztuka
Tomasz Mniamos. FRAKTALE KWAŚNEGO GENU

Tomasz Mniamos. FRAKTALE KWAŚNEGO GENU

  • 2023-11-30, , godzina 18:00, do 2023-12-13
  • Galeria Entropia, ul. Rzeźnicza 4, Wrocław

Opis

Tomasz Mniamos

FRAKTALE KWAŚNEGO GENU

fotografia i grafika fraktalna 3D

30.11-13.12.2023

otwarcie: 30.11.2023 g.18:00

na wernisażu zagra z winyli DJ Technik 303

35 lat pracy twórczej Tomasza Mniamosa

Organizatorzy:

Galeria Entropia i Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu

Wystawę dofinansowano z budżetu Samorządu Województwa Dolnośląskiego

 

Nowa wystawa DVJ Mniamosa „Fraktale Kwaśnego Genu” zawiera grafiki fraktalne 3D połączone z fotografią, które powstały w trakcie pandemii (2020) oraz najnowsze prace multimedialne stworzone z użyciem sztucznej inteligencji (2023). Okres lockdownu był szczególnie intensywny, powstało wówczas ponad 100 grafik. Artysta postanowił wykorzystać ten czas do codziennej pracy twórczej, tak, „aby nie zmarnować ani jednego dnia”.  Wystawa dedykowana jest zmarłej żonie – Maki Sakata. Na wernisażu zagra z winyli DJ Technik 303.

DVJ Mniamos obchodzi w tym roku 35-lecie pracy twórczej. Fotografik, muzyk, twórca filmów eksperymentalnych i reportaży telewizyjnych o sztuce realizowanych od 1990 r. w ramach współpracy z pierwszą w Polsce Prywatną Telewizją „Echo”, grafik komputerowy, street artysta, założyciel formacji muzycznej S.A.D. (Stowarzyszenie Antydebilne Disco) i twórca autorskiego projektu multimedialnego ACID TV /Youtube/. Od lat 80. jest związany z wrocławską niezależną sceną muzyczną; jest nie tylko DJ-em, ale także VJ-em, artystą multimedialnym. Od początku lat 90. współtworzy wrocławską scenę DJską. Przez kilka lat mieszkał i pracował w Japonii. Był pierwszym polskim DJem, który od roku 2000 grał w tamtejszych klubach muzycznych: w Tokio, Tottori, Fukuoka, Nagasaki, Kagoshima. Pracował tam również jako edytor video i twórca animacji komputerowych.

Pierwsza indywidualna prezentacja fotografii Tomasza Mniamosa pt. „Wystawa hodowlanych fotogramów mistycznych” miała miejsce w galerii Entropia w 1988 roku. Artysta przedstawił na niej swoje eksperymenty wizualne, fotografie z podziemnych bunkrów wykonane na długich czasach ekspozycji i analogowe fotomontaże. Wystawie towarzyszył „Transcendentalny pokaz slajdów”. W późniejszym okresie wielokrotnie obecny w Entropii ze spektakularnymi, transowymi pokazami foto/video, muzyką industrialną oraz jako uczestnik wystaw zbiorowych.

Wystawa „Histerotomia mózgu - 30 lat później” w 2018 r. odsłoniła z kolei fragment bogatego archiwum artysty i jego działalność jako dokumentalisty.

Na swych zdjęciach i video utrwalił czasoprzestrzeń Wrocławia siermiężnych lat 80. i 90. ub. wieku z jej szaro-brudnym kolorytem, bohaterami ówczesnej ulicy - flanerami, kloszardami, punkami i artystami underground. Dokumentalne kadry przenikają się w jego twórczości z pracami, w których kreuje hipnotyczną przestrzeń miasta rejestrując na długiej ekspozycji działania ze światłem i nakładając wiele warstw obrazu. Na uwagę zasługuje również jego aktywność street artowa. Alternatywna ikonosfera Wrocławia przełomu lat 80 i 90 zawdzięcza Mniamosowi wiele oryginalnych szablonów widocznych w tamtych czasach na murach miasta. Szablony wykonane przez artystę w latach  80. można też zobaczyć m.in. na stałej ekspozycji w Centrum Historii Zajezdnia we Wrocławiu.

Ostatnio dodane
Konkurs Fotograficzny Głębia Spojrzenia
Zbliża się 11. edycja Studenckiego Konkursu Fotograficznego "Głębia Spojrzenia"

Podziel się ze światem swoimi fotografiami i wygraj wyjątkowe nagrody.

Popularne
Kolejne pokazy multimedialnej fontanny już wkrótce
Kolejne pokazy multimedialnej fontanny już wkrótce Wrocław

Dla tych, którzy jeszcze nie widzieli nowej atrakcji miasta, mamy dobrą wiadomość - kolejne pokazy już wkrótce!

Pierwszy pokaz największej fontanny w Polsce
Pierwszy pokaz największej fontanny w Polsce

Nowa fontanna we Wrocławiu to największa i najdroższa tego typu inwestycja w Polsce.

Depeszowcy kontra depesze
Depeszowcy kontra depesze

Tutaj każdy chce mieć swój dekalog. Każdy depesz, względnie depeszowiec wiesza go potem na ścianie, obok mnóstwa tłustych, cudownie odbijających światło, wycałowanych i w