Opis
Performance Sabiny Ścisłowicz /cykl PERFORMIZM, kurator P.Sanecki/
Sabina Ścisłowicz
Ur. 1979
1999-2005 studia na wydziale malarstwa ASP POZNAŃ
dyplom z zakresu malarstw u prof. Dudkowieka
dyplom z zakresu rysunku u prof. Peplońskiego
Wystawy i performance:
2006 HEROINES wystawa zbiorowa, BWA Leszno
2006 performance "Oko Cyklonu", BIOS 2, Art Festiwal in Brzeźno
2006 COMA - wystawa zbiorowa, Galeria Sektor 1, Katowice
2005 Wystawa Katedry Malarstwa ASP Poznań, Galeria u Jezuitów Poznań
2005 "Tygrys, Tygrys pokaż rogi", wystawa indywidualna, Galeria Szyperska Poznań (ind.)
2005 "Zoon Politikon" - wystawa zbiorowa w Bałtyckiej Galerii Sztuki w Słupsku, Galeria Kameralna
2005 Wystawa najlepszych dyplomów, konkurs im M. Dokowicz, Stara Rzeźnia, Poznań
2005 performance, (z Waldemarem Traczukiem), "Tygrys Doskonale Symetryczny"-Galeria Inner Spaces, Poznań
2005 "Activebite" - promocja, Sabina Ścisłowicz, Monika Pich, Klub "Dno", ASP, Poznań
2005 Malarstwo - Galeria Promocyjna PKO BP, Poznań (ind.)
2005 "Nowalijki" - Sabina Ścisłowicz, Monika Pich, Cafe "Mięsna", Poznań
2004 "Pragnę zginąć w płomieniach miłości" - Sabina Ścisłowicz, Michał Rajchemba, Galeria Wnęka, Poznań
2002 "Czas w obrazie" - wystawa zbiorowa, BWA Wrocław
2002 "Why not?" - wystawa zbiorowa, galeria ASP, Katowice
W roku 2005 ukończyła studia na ASP w Poznaniu na kierunkach malarstwo i rysunek.
Głównie zajmuje się video, videoperformance i malarstwem. Performances powstają niejako na boku, choć błędem byłoby napisać, że poza głównym nurtem jej twórczości. Przyglądając się im zauważamy bowiem, że łączy je z realizacjami przedmiotowymi identyczność poetyki i logiki struktury. Zdarzenia układają się w oniryczne sekwencje, intensywnie metaforyczne przy jednoczesnej dbałości o powszechność odwołań. Patrząc szerzej widać, że Sabina Ścislowicz z niebywałą konsekwencją realizuje utopijną wizję sztuki
jako żywiołu zdolnego zmienić świat bez popadania z nim w konflikt. Jej performances w tym kontekscie nabierają szczególnego znaczenia - uczestnicząc w nich w sposób oczywisty nie stoimy poza ramą obrazowania lecz stajemy się współtwórcami laickiego misterium.