Opis
Nowatorski i współczesny spektakl w Operze Wrocławskiej już we wtorek! Będzie to wieczór operowy, na który składają się dwa dramaty muzyczne "Jutro" T. Bairda i "Kolonia karna" J. Bruzdowicz.
Ukończone przez kompozytora w maju 1966 roku "Jutro" zbudowane jest w oparciu o ścisłą technikę serialną. Drugą zasadą konstrukcyjną stało się tu wprowadzenie swoistych „kolorystycznych motywów przewodnich", polegających na tym, że każdej z czterech występujących postaci towarzyszy zawsze taki sam zespół instrumentalny, wybrany z ogromnej orkiestry, w której skład obok normalnie spotykanych instrumentów i wydatnie powiększonej grupy perkusyjnej wchodzą m. in. flet altowy, saksofon altowy, dwie harfy, klawesyn, gitara i fortepian. Nowoczesność techniki kompozytorskiej nie przekreśla bynajmniej w "Jutrze" „wokalności" partii solowych; szczególnie partia Jessiki – przy ogromnym ładunku ekspresji – daje wykonawczyni szerokie możliwości „wyśpiewania się".
Libretto "Jutra" zachowuje główny ideowy wątek noszącej ten sam tytuł noweli Conrada, jakim jest „obserwacja tragicznego zderzenia marzeń z rzeczywistością przychodzącą do ludzi żyjących w sferze marzeń" – tyle, że tu charaktery postaci grawitują bardziej w kierunku patologii, a sytuacje zostały mocno zbrutalizowane.
Dla studentów przygotowano bilety w specjalnej cenie: 20zł ( najlepsze miejsca)
Ukończone przez kompozytora w maju 1966 roku "Jutro" zbudowane jest w oparciu o ścisłą technikę serialną. Drugą zasadą konstrukcyjną stało się tu wprowadzenie swoistych „kolorystycznych motywów przewodnich", polegających na tym, że każdej z czterech występujących postaci towarzyszy zawsze taki sam zespół instrumentalny, wybrany z ogromnej orkiestry, w której skład obok normalnie spotykanych instrumentów i wydatnie powiększonej grupy perkusyjnej wchodzą m. in. flet altowy, saksofon altowy, dwie harfy, klawesyn, gitara i fortepian. Nowoczesność techniki kompozytorskiej nie przekreśla bynajmniej w "Jutrze" „wokalności" partii solowych; szczególnie partia Jessiki – przy ogromnym ładunku ekspresji – daje wykonawczyni szerokie możliwości „wyśpiewania się".
Libretto "Jutra" zachowuje główny ideowy wątek noszącej ten sam tytuł noweli Conrada, jakim jest „obserwacja tragicznego zderzenia marzeń z rzeczywistością przychodzącą do ludzi żyjących w sferze marzeń" – tyle, że tu charaktery postaci grawitują bardziej w kierunku patologii, a sytuacje zostały mocno zbrutalizowane.
Dla studentów przygotowano bilety w specjalnej cenie: 20zł ( najlepsze miejsca)