Sztuka
Medea i jej sobowtór, reż. Hyoung-Taek

Medea i jej sobowtór, reż. Hyoung-Taek

  • 2023-09-29, do 2023-09-30
  • Instytut Grotowskiego, studio Na Grobli, Wrocław

Opis

Spektakl Seoul Factory w reż. Hyoung-Taek Limba w ramach InlanDimensions International Arts Festival 2023 LOVE EXPOSURE

Spektakl przedstawia historię Medei, która ucieka ze swoim kochankiem Jazonem i z ich dwójką dzieci. Jednak Jazon opuszcza Medeę i poślubia Glauke, królewnę koryncką, córkę Kreona, aby dalej samodzielnie dążyć do władzy. Płonąca gniewem Medea mści się na Kreonie i Glauke, tym samym doprowadzając siebie do zatracenia i emocjonalnej ruiny. Łącząc szekspirowską brawurę, taniec współczesny, tradycyjny gatunek koreańskiej muzyki pansori, czy koreańską operę mydlaną, Hyoung-Taek Limb rozszczepia tytułową Medeę na dwie postaci: matkę i kochankę, konsekwentnie odwołując się do przyjętej teorii symulakrów (awatarów), tworząc oryginalny spektakl na pograniczu Wschodu i Zachodu.

Spektakl jest grany w języku koreańskim, z polskimi i angielskimi napisami.

29.09 po spektaklu odbędzie się spotkanie z reżyserem Hyoung-Taek Limbem, które poprowadzi Dyrektor InlanDimensions International Arts Festival Nikodem Karolak

„Medea i jej sobowtór”, 29-30.09.2023, 19.00, Instytut Grotowskiego, Studio Na Grobli

Reżyser: Hyoung-Taek Limb
Tekst oryginalny: Eurypides
Asystent reżysera: Cho Hana
Producent: Lim Ji-eon
Występują: Kim Soohee, Moon Seoyeon, Kang Jin Hwi, Lee Sung Won, Baek Yoo-Jin, Lee Su-Yeon
Muzyka i śpiew na żywo: Kim Deahyun, Park Soo-Min, Kim Min-Jung, Kim Hye-Mee
Wideo: Lee Sinhae
Trener wokalny: Kim Jee Hyun
Światła: JeongTae-jin
Dźwięk: Won Hyeong Bin
Premiera: 2006
Produkcja: Seoul Factory for the Performing Arts
Dofinansowano ze środków: Arts Council Korea

Bilety: 50/60 PLN

Więcej informacji PL: https://grotowski-institute.pl/wydarzenia/medea-i-jej-sobowtor

Więcej informacji ENG: http://en.grotowski-institute.pl/wydarzenia/medea-and-its-double/

InlanDimensions International Arts Festival zyskał status największego interdyscyplinarnego festiwalu w Europie Środkowej, który odrzuca podział na Europę i Azję, tworząc pomost łączący różne kraje i kultury. Prezentując szeroki przekrój sztuk – od teatru, sztuki performatywnej, tańca i kina po muzykę, literaturę i sztuki wizualne, festiwal skupia artystów i publiczność z całego świata, inicjuje współprodukcje oraz wspomaga negocjacje między instytucjami a producentami poprzez profesjonalne usługi językowe. Choć w centrum zainteresowania InlanDimensions znajduje się sztuka od powojennej do postmodernistycznej, festiwal nie zrywa z tradycją, podkreślając jej przemiany i wpływ na sztukę współczesną.
Obecnie realizowane są następujące projekty wynikające z genezy InlanDimensions International Arts Festival: „Kosmos”  – reż. Koike Hiroshi w obsadzie polsko-japońskiej (premiera: luty 2023 w Instytucie im. Jerzego Grotowskiego / marzec 2024 r. w Tokyo Metropolitan Theatre) , „Iwona, księżniczka Burgunda” – reż. Miura Motoi z muzyką komponowaną przez Wacława Zimpla (premiera: wrzesień 2023 w Underthrow atelier w Kioto / październik 2024 w Polsce), „Tango” – reż. Hirota Jun’ichi (planowana premiera: pierwszy kwartał 2024 w Tokio / październik 2024 w Polsce), pokazy spektaklu „Wyjeżdżamy” Krzysztofa Warlikowskiego w Hong Kong Cultural Centre (wrzesień 2024)

 

Ostatnio dodane
Konkurs Fotograficzny Głębia Spojrzenia
Zbliża się 11. edycja Studenckiego Konkursu Fotograficznego "Głębia Spojrzenia"

Podziel się ze światem swoimi fotografiami i wygraj wyjątkowe nagrody.

Popularne
Kolejne pokazy multimedialnej fontanny już wkrótce
Kolejne pokazy multimedialnej fontanny już wkrótce Wrocław

Dla tych, którzy jeszcze nie widzieli nowej atrakcji miasta, mamy dobrą wiadomość - kolejne pokazy już wkrótce!

Pierwszy pokaz największej fontanny w Polsce
Pierwszy pokaz największej fontanny w Polsce

Nowa fontanna we Wrocławiu to największa i najdroższa tego typu inwestycja w Polsce.

Depeszowcy kontra depesze
Depeszowcy kontra depesze

Tutaj każdy chce mieć swój dekalog. Każdy depesz, względnie depeszowiec wiesza go potem na ścianie, obok mnóstwa tłustych, cudownie odbijających światło, wycałowanych i w