Dzieje się - Sztuka

Sopranowe kantaty Bacha...

2007-01-16 10:03:47 | Wrocław

 W najbliższą niedzielę odbędzie się unikatowe spotkanie z wirtuozowskimi dziełami Bacha. Tym razem Orkiestra Barokowa zagra w miejscu, gdzie muzyka brzmi zupełnie inaczej...

W niedzielę, 21 stycznia, koloraturowy sopran Marty Boberskiej zabrzmi w duecie z trąbką i violą! W programie koncertu znajduje się także transkrypcja koncertu klawesynowego dokonana na obój d'amore.

W programie:
J. G. Goldberg - Sonata a quattro c-moll
J. S. Bach - Mein Herze schwimmt im Blut BWV 199
J. S. Bach - Koncert na obój d'amore, smyczki i basso continuo BWV 1055
J. S. Bach - Jauchzet Gott in allen Landen BWV 51

Skład:
Marta Boberska -
sopran
Marek Niewiedział - obój, obój d'amore
Ute Hartwich - trąbka
Orkiestra Barokowa Filharmonii im. Witolda Lutosławskiego
Jarosław Thiel -
wiolonczela, kierownictwo artystyczne

Miejsce: Sala Wielka Ratusza, Rynek
Start: 2007-01-21, godz. 18:00
Wstęp: 30, 20, 15 zł

Marta Boberska

W 1995 roku ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie śpiewu prof. Janiny Skalik. Podczas studiów była stypendystką Ministra Kultury i Sztuki oraz Prezydenta Miasta St. Warszawy.
Od 1994 roku jest solistką Warszawskiej Opery Kameralnej.
W swoim repertuarze posiada wiele partii solowych, m. in. w operach W.A.Mozarta (Pamina w "Czarodziejskim Flecie", Susanna i Cherubin w "Weselu Figara", Zerlina w "Don Giovannim", Blonda w "Uprowadzeniu z Seraju", Faun w "Ascanio in Alba"), Cl.Montevediego (Drusilla w "Koronacji Poppei", La Musica w "Orfeuszu"), G.F.Haendla (Clomiri w "Imeneo", Armida w "Rinaldo") a także opery H.Purcella, G.Rossiniego i wiele innych.
W sezonie 1998/99 brała udział w produkcji "Czarodziejskiego fletu" W.A.Mozarta (Królowa Nocy) pod dyrekcją J.Cl.Malgoira, wykonując tę partię m.in. w teatrze Champs Elysee w Paryżu. Wykonuje również muzykę współczesną (m. in. prawykonanie cyklu pieśni Marijn Simons, opera Zygmunta Krauzego "Balthazar"). W 2003 roku brała udział w premierze "Falstaff'a" G. Verdiego ( Nanetta ) w WOK.
Współpracuje także z Łotewską Operą Narodowa. Prowadzi aktywną działalność koncertową w kraju i za granicą wykonując m. in. utwory kameralne i oratoryjno - kantatowe.
Współpracuje z wieloma zespołami i wykonawcami muzyki dawnej (m.in. W.Kłosiewiczem, A.Sapiechą , M.Toporowskim).
Nagrała wiele płyt kompaktowych (J.A.Hasse "Zenobia", G.F.Haendel "Imeneo", K.Forster "Vanitas vanitatum", J.Peri "Euridice", M.Mielczewski "Opera omnia", G.G. Gorczycki ( Opera omnia ), D. Scarlatti "Tetide in Sciro" i inne ), posiada również liczne nagrania radiowe i telewizyjne . Dokonała wielu nagrań muzyki filmowej, m.in. do obrazów A.Wajdy i A.Holland.
Współpracuje z wieloma filharmoniami i teatrami w kraju (Teatr Narodowy, Opera Nova w Bydgoszczy, Teatr Powszechny w Warszawie).
W swoim dorobku posiada również nominacje do nagród muzycznych (m.in. Paszport Polityki - lata 2000, 2001 i 2002. Fryderyki 1999, 2000, 2001 i 2002).

Jarosław Thiel

Absolwent poznańskiej „Szkoły Talentów", studiował wiolonczelę na Akademiach Muzycznych w Poznaniu i Łodzi. Od 1997 roku w swojej działalności artystycznej skupia się przede wszystkim na problematyce historycznych praktyk wykonawczych. Uczestniczył w kursach mistrzowskich w Dresdner Akademie für Alte Musik (Christine Kypranides) i podjął studia podyplomowe na Universität der Künste w Berlinie w klasie wiolonczeli barokowej Phoebe Carrai i Markusa Möllenbecka (dyplom z wyróżnieniem).

Współpracował z najważniejszymi polskimi zespołami muzyki dawnej; obecnie jest aktywny przede wszystkim na scenie niemieckiej. Od 2000 r. jest pierwszym wiolonczelistą Dresdner Barockorchester, jest także członkiem prowadzonej przez Nicholasa McGegana FestspielOrchester Göttingen, współpracuje również z innymi czołowymi niemieckim zespołami, takimi jak Akademie für Alte Musik Berlin, czy Lautten Compagney; występuje także regularnie jako solista i kameralista; w tej roli gościł na wielu polskich i zagranicznych festiwalach muzyki dawnej.

Jarosław Thiel prowadzi klasę wiolonczeli barokowej na Akademii Muzycznej we Wrocławiu i podczas Letniej Akademii Muzyki Dawnej w Lidzbarku Warmińskim. W tym roku został zaproszony do współpracy z Orkiestrą Barokową Filharmonii im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu jako jej kierownik artystyczny.


Rezerwacji biletów można dokonać w kasie Filharmonii im. W. Lutosławskiego we Wrocławiu, ul. Piłsudskiego 19, od poniedziałku do piątku w godzinach 11:00-18:00 oraz na godzinę przed każdym koncertem: tel. 71/3422459; centrala (non stop) 71/3422001 e-mail: widownia@filharmonia.wroclaw.pl

Słowa kluczowe: koncert kameralny, bach
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Polecamy
OgrÃłd rozkoszy ziemskich
"Ogród rozkoszy ziemskich" - poznajcie zawiłą symbolikę obrazu Hieronima Boscha [WIDEO]

To najbardziej znane i tajemnicze dzieło niderlandzkiego artysty.

Nocna mara obraz
"Nocna mara", czyli groza w malarstwie Johanna Heinricha Füssliego

Czy dzieło sztuki może przywodzić na myśl horrory?

Ostatnio dodane
Konkurs Fotograficzny Głębia Spojrzenia
Zbliża się 11. edycja Studenckiego Konkursu Fotograficznego "Głębia Spojrzenia"

Podziel się ze światem swoimi fotografiami i wygraj wyjątkowe nagrody.

Popularne
Kolejne pokazy multimedialnej fontanny już wkrótce
Kolejne pokazy multimedialnej fontanny już wkrótce Wrocław

Dla tych, którzy jeszcze nie widzieli nowej atrakcji miasta, mamy dobrą wiadomość - kolejne pokazy już wkrótce!

Pierwszy pokaz największej fontanny w Polsce
Pierwszy pokaz największej fontanny w Polsce

Nowa fontanna we Wrocławiu to największa i najdroższa tego typu inwestycja w Polsce.

Depeszowcy kontra depesze
Depeszowcy kontra depesze

Tutaj każdy chce mieć swój dekalog. Każdy depesz, względnie depeszowiec wiesza go potem na ścianie, obok mnóstwa tłustych, cudownie odbijających światło, wycałowanych i w