PWr w walce o studentów stawia na reklamę
2008-08-26 12:47:18 | WrocławPolitechnika Wrocławska postanowiła zmierzyć się z wyzwaniami współczesnego rynku edukacyjnego i przeciwdziałać niekorzystnym trendom. Z niepokojem obserwowała stale spadającą liczbę maturzystów, coraz gorsze wyniki maturalne i to, że korzystając z przeróżnych technik marketingowych, potencjalnych studentów PWr podkupują uczelnie zagraniczne, często o dyskusyjnej renomie i nie najwyższym poziomie nauczania.
Dlatego też wrocławska uczelnia postanowiła we wrześniu 2008 roku przeprowadzić pierwszą w historii uczelni kampanię reklamową, zachęcającą do podjęcia studiów w Politechnice Wrocławskiej. Analizując zagadnienie sformułowano trzy pozornie oczywiste tezy:
Studia, to jeden z najważniejszych, jeśli nie najważniejszy okres w życiu każdego człowieka.
Studia, to czas w którym decyduje się nasza przyszłość - zawodowa, naukowa, finansowa itd.
Studia, to czas w którym młodzi ludzie zawierają pierwsze poważne związki uczuciowe, nierzadko kończące się małżeństwem (na PWr takie małżeństwa można liczyć w tysiącach na przestrzeni 60 lat).
Stąd był już krok do sformułowania hasła kampanii: „Znajdź swoją miłość, znajdź swoją przyszłość - Politechnika Wrocławska". Jak mówią na Politechnice: "Chcieliśmy oderwać się od tradycyjnej i powszechnej formy promocyjnego pokazywania polskich uczelni - poprzez ich wydziały i kierunki oraz częste hasła typu: „studiuj u nas", „dołącz do najlepszych", „najlepsza uczelnia w rankingu...", „bądź jednym z nas" itp."
Zrealizowamo 30-sekundowy spot reklamowy, którego bohaterami jest dwójka studentów PWr: Diana (Wydział Architektury) i Marek (Wydział Mechaniczy) oraz wersję graficzną do prasy. Reklamy będą emitowane w: telewizji VIVA, Telewizji Wrocław (TVP), ogólnopolskiej sieci kin „Multikino", Gazecie Wyborczej, Polsce The Times-Gazecie Wrocławskiej, Młodym Techniku, Cogito i Perspektywach.
Koszt kampanii wynosi tylko 150 000 zł brutto. Podobno dzięki życzliwości mediów udało się wynegocjować przyzwoite stawki.