Polibuda wdzięczna za kasę
2008-07-22 13:17:32 | WrocławBiuro Promocji miasta Wrocławia, rokrocznie pomaga w promowaniu wrocławskich uczelni, w tym Politechniki Wrocławskiej. W sumie na te działania, i to tylko na terenie Polski, wydano ogółem: 413 899,50 PLN. To poważny zastrzyk finansowy, który bardzo wspiera działania promocyjne i reklamowe wrocławskich uczelni.
Poniżej publikujemy listę działań Biura Promocji miasta prowadzonych w ramach kampanii „Wrocław - Twoje klimaty" (15.04.-15.07.), mające na celu rozreklamowanie uniwersyteckiego Wrocławia, w których bierze udział m.in. PWr.
1. Przeprowadzenie kampanii promocyjnej „Wrocław - Twoje klimaty" za pośrednictwem portalu internetowego Pracuj.pl w dniach 15 kwietnia - 15 maja 2008:
- mailing do zarejestrowanych użytkowników portalu Pracuj.pl (250 000 kont)
- button reklamowy promujący miasto na głównej stronie portalu Pracuj.pl - przez 1 tydzień
- 300 000 odsłon banneru w sekcji Kariera i Student
- 30 000 odsłon banneru w sekcji Edu.pracuj.pl
- zamieszczenie artykułu na stronie głównej Edu.pracuj.pl.
2. Przeprowadzenie kampanii promocyjnej „Wrocław - Twoje klimaty" za pośrednictwem portalu internetowego Onet.pl:
- emisja 5 100 000 odsłon billboardu reklamowego na serwisach portalu Onet.pl: matury, portal wiedzy, ściąga, w dniach 15 kwietnia 2008r. - 15 maja 2008r. na terytorium Polski z wyłączeniem Wrocławia
- emisja 510 000 odsłon billboardu reklamowego na stronie głównej portalu Onet.pl w dniach 15 kwietnia 2008r. - 15 maja 2008r. na terytorium Polski z wyłączeniem Wrocławia
- wysłanie 170 000 listów do 170 000 osób korzystających z poczty elektronicznej portalu Onet.pl w wieku 18-19 lat w dniu 15 kwietnia 2008r.
- wysłanie 170 000 listów do 170 000 osób korzystających z poczty elektronicznej portalu Onet.pl w wieku 18-19 lat w dniu 15 maja 2008r.
- wysłanie 240 000 listów do 240 000 osób korzystających z poczty elektronicznej portalu Onet.pl w wieku 38-45 lat w dniu 15 kwietnia 2008r.
3. Przeprowadzenie kampanii promocyjnej „Wrocław - Twoje klimaty" za pośrednictwem portalu społecznościowego Nasza-klasa (kreacje reklamowe ) w terminie 14 kwietnia 2008r. - 14 maja 2008r.
4. Przeprowadzenie kampanii promocyjnej „Wrocław - Twoje klimaty" za pośrednictwem portalu Wirtualna Polska:
- wysłanie mailingu do 160 000 aktywnych użytkowników (wiek: 18-19 lat) z rejonów: zachodniopomorskie, lubuskie, kujawsko-pomorskie, wielkopolskie, łódzkie, śląskie, świętokrzyskie, lubelskie.
5. Przeprowadzenie kampanii promocyjnej na portalu Onet.pl w terminie 16 czerwca 2008r. - 29 czerwca 2008r.:
- mailing reklamowy(wiek: 38-45 lat) 110 000 przesyłek
- mailing reklamowy (wiek: 18-19 lat) 150 000 przesyłek
- artykuł sponsorowany (Matury.Onet.pl)
- wizytówka (Matury.Onet.pl).
6. Stworzenie strony o Wrocławiu i wrocławskich uczelniach na www.edulandia.pl Portal Maturzysty.
7. Zorganizowanie i przeprowadzenie konkursu „STUDIUJ ZA FRAJER - wygraj indeksy, stypendia i bezpłatne podręczniki wrocławskich uczelni".
8. Przeprowadzenie kampanii promocyjnej „Wrocław - Twoje klimaty" za pomocą interaktywnego filmu reklamowym rozsyłanego pocztą elektroniczną - zasięg ogólnopolski.
Prasa, TV
1. Przeprowadzenie kampanii promocyjnej „Wrocław - Twoje klimaty" za pośrednictwem stacji TVN (30 sekundowy spot reklamowy z odesłaniem do strony www.terazwroclaw.pl na kanałach TVN24, TVN CNBC Biznes, TVN International, TVN Turbo, TVN Style).
2. „Czas na Studia! Przewodnik dla maturzystów 2008":
- reklama ½ strony.
3. Informator PWN dla maturzysty 2009/2010, Wydanie książkowe i płyta CD:
- reklama 1 strona + info na płytę
- prezentacja Wrocławia jako ośrodka uniwersyteckiego podczas spotkań dla maturzystów w całej Polsce (prezentacja + dystrybucja materiałów promocyjnych).
4. Reklama Wrocławia w Przewodniku Akademickim 2008/2009 dodatek do pisma Cogito nr 10/08 - cała strona.
5. Reklama Wrocławia w magazynie Cogito nr 7/08 - 3 reklamy na 1/3 strony.
6. „Newsweek Polska" - życzenia dla maturzystów.
7. Reklama w Gazecie Wyborczej - wydanie ogólnopolskie.
Akcje promocyjne
Przeprowadzenie kampanii promocyjnej Wrocławia oraz wrocławskich uczelni wyższych w wybranych liceach (klasy maturalne) w 10 miastach Polski: Zielona Góra, Bełchatów, Gorzów Wielkopolski, Rzeszów, Bielsko-Biała, Jelenia Góra, Sieradz, Częstochowa, Łódź, Opole. Akcja została przeprowadzona w ramach kampanii „Wrocław - Twoje klimaty" w dniach 28 marca 2008r. - 25 kwietnia 2008r.:
- przygotowanie i przeprowadzenie 30 min prezentacji Wrocławia w wybranych szkołach średnich
- dystrybucja materiałów promocyjnych i reklamowych Wrocławia i wrocławskich uczelni podczas prowadzonych prezentacji
- przygotowanie i przeprowadzenie krótkiego konkursu na temat Wrocławia wśród młodzieży biorącej udział w prezentacji.
Reklama zewnętrzna
1. Przeprowadzenie kampanii promocyjnej „Wrocław - Twoje klimaty" za pomocą wielkoformatowych ekranów VideoBoard zlokalizowanych w 7 miastach Polski (Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Kielce).
2. Przeprowadzenie kampanii promocyjnej „Wrocław - Twoje klimaty" za pomocą billboardów i citylightów w 17 miastach Polski (Kraków, Poznań, Zielona Góra, Łódź, Bydgoszcz, Opole, Gliwice, Lublin, Olsztyn, Rzeszów, Kielce, Gdańsk, Szczecin, Białystok, Olsztyn, Gliwice, Gorzów Wielkopolski).
3. Emisja 3 filmów reklamowych (60 sekund każdy) w pociągach kursujących na trasie Kraków Główny - Port Lotniczy Balice.