Inne
Nadzwyczajny koncert "Dialog dla Wrocławia"

Nadzwyczajny koncert "Dialog dla Wrocławia"

  • 2007-07-04, , godzina 19:00
  • VIP: 50zł. N: 35zł. U: 20zł W: 10zł.
  • Wrocław

Opis

Sala Koncertowa Filharmonii Wrocławskiej Serdecznie zaprasza na Nadzwyczajny koncert "Dialog dla Wrocławia" - ”Bach na1-2-3-4 Fortepiany i Orkiestrę” na fortepianach koncertowych marki „Blüthner”.

 

Program koncertu:
1.J.S.Bach - VII Koncert f–moll BWV 1056 na fortepian i orkiestrę
Allegro - Largo - Presto
fortepian – Stanisław Drzewiecki

2.J.S.Bach - XIX Koncert c–moll BWV 1060 na 2 fortepiany i orkiestrę

Allegro - Adagio - Allegro
fortepian n.1 – Stanisław Drzewiecki
fortepian n.2 – Jarosław Drzewiecki

Przerwa

3.J.S.Bach - Koncert C–dur BWV 1064 na 3 fortepiany i orkiestrę
[Allegro maestoso] - Adagio – Allegro
fortepian n.1 – Jarosław Drzewiecki
fortepian n.2 – Tatiana Shebanova
fortepian n.3 – Stanisław Drzewiecki

4.J.S.Bach - Koncert a–moll BWV 1065 na 4 fortepiany i orkiestrę
[Allegro] - Largo - Allegro
fortepian n.1 – Stanisław Drzewiecki
fortepian n.2 – Tatiana Shebanova
fortepian n.3 – Jarosław Drzewiecki
fortepian n.4 – Andrzej Jasiński

Warszawscy Soliści „Concerto Avenna” pod dyr. Jerzego Maksymiuka


 

Stanisław Drzewiecki– w wieku sześciu lat pojechał jako solista na swoje pierwsze tournée koncertowe po Japonii z orkiestrą Sinfonia Varsovia pod dyr. Volkera Schmidta-Gertenbacha.

Z tym samym znakomitym zespołem pod dyr.Grzegorza Nowaka zagrał rok pó¥niej koncert Haydna w Studiu Koncertowym im. Witolda Lutosławskiego Polskiego Radia w Warszawie dla TVP. Od tamtej pory wystąpił w salach koncertowych Londynu (Victoria & Albert Museum), Amsterdamu (Het Concertgebouw), Bergen (The Grieg Hall), Brukselii (Parlament Europejski), Wiednia (Schönbrunn Palace), Madrytu (Palacio Real de El Prado), Moskwy (Wielka Sala Konserwatorium im.P.Czajkowskiego/, Tallina (Estonia Hall), Meksyku (Palacio de Bellas Artes), Kanady (Queen Elizabeth Hall w Vancouver i Winspear Centre w Edmonton), USA (Cerritos Center i Walt Disney Concert Hall w Los Angeles, Chicago Symphony Hall, Kimmel Center w Filadelfii, Gusman Hall w Miami, Lincoln Center w Nowym Jorku) oraz w wielu najważniejszych salach Japonii (Tokyo Opera City Concert Hall, Suntory Hall, Metropolitan Art Space, Tokyo Orchard Hall, Yokohama Minato Mirai).
26 stycznia 2003 r. Stanisław Drzewiecki zagrał w najbardziej prestiżowej sali świata – nowojorskiej Carnegie Hall (Isaac Stern Auditorium) odnosząc wielki sukces.

W prasie pojawiły się entuzjastyczne recenzje:
Darrell Rosenbluth w „New York Concert Review” napisał:
Ożywiony owacyjnym przyjęciem utworów Chopina przez publiczność, Drzewiecki powalił ją na kolana cyklem „Grandes etudes de Paganini” Liszta. Skrzypkowie drżyjcie!

Roman Markowicz z „Polish Daily News” podkreślił:
W grze Drzewieckiego urzeka rzadko spotykany liryzm: to przede wszystkim piękny d¥więk jaki potrafi wydobyć z fortepianu i równie pięknie zarysowana fraza o wokalnej wprost linii. Odczułem rzadko spotykaną dziś elegancję i swobodę przywodzącą na myśl dawnych mistrzów klawiatury.

To była mistrzowska interpretacja jakiej dawno na tej, czy nawet innych nowojorskich estradach nie słyszeliśmy.


Stanisław Drzewiecki ma w swoim dorobku dziesięć płyt CD wydanych przez firmy fonograficzne DUX, Polskie Radio, GHP Japan i Sony Classical. Swoją pierwszą płytę Piano Concertos – Bach, Mozart, Beethoven z orkiestrą „Mała Filharmonia” pod dyr. Marcina Nałęcz-Niesiołowskiego artysta nagrał w wieku dziesięciu lat. Zarówno ta płyta, jak i trzy następne My first gift, Chopin-Piano Concerto & 12 Etudes z orkiestrą Sinfonia Varsovia pod dyr. Grzegorza Nowaka oraz Romantic Piano Recital otrzymały nominacje do nagrody „Fryderyk”.


W 2002 r. pianista podpisał kontrakt z Sony Classical. Płyta z utworami Schumanna i Liszta (m.in.komplet Etiud na temat Paganiniego)otrzymała status „Złotej Płyty”. Następne nagrania fonograficzne artysta zrealizował w Disney Hall w Los Angeles utrwalając I Koncert fortepianowy c-moll Szostakowicza z trębaczem Jensem Lindemannem oraz Orchestral Ensemble of International Laureats pod dyr. Eduardo Schmiedera.

Artysta wielokrotnie był zapraszany na koncerty inaugurujące tak prestiżowe wydarzenia kulturalne jak: sezon koncertowy w Bazylei, Festiwal Chopinowski w Kanadzie, Europalia 2001 w Belgii, Dni Polski 2002 w Austrii, Festiwal Radia Francuskiego w Montpellier, Festiwal Radia Duńskiego w Kopenhadze, a także VI Festival Cultural de Mayo w sali Teatro Degollado w Guadalajara z orkiestrą Filharmonica de Jalisco pod dyr. Fernando Lozano. W 2004 r. zainaugurował sezon koncertowy z Yomiuri Nippon Symphony Orchestra w Sapporo Concert Hall w Japonii. Z tą znamienitą orkiestrą pod dyr. Aleksandra Lazarieva wystąpił ponownie w lutym 2005 w Suntory Hall i Metropolitan Art Space w Tokio w cyklu prezentującym najwybitniejszych dyrygentów świata. Młody artysta odbył tournée z Filharmonią Białostocką – po Belgii, z Filharmonią Śląską i Orkiestrą „Hanseatica” z Gdańska – po Holandii, a z Orkiestrą z St. Petersburga – po Japonii oraz z Filharmonią Wrocławską z okazji 50-lecia – po USA.

Krytyk muzyczny James R. Oestreich po koncercie w Lincoln Center napisał w The New York Times:
Drzewiecki okazał się znakomitym muzykiem, świadomym dzieła i panującym nad nim: jego zamyślenie i liryczne pasaże były tak samo dobre jak zawrotnie precyzyjna technika.

Artysta posiada w swoim repertuarze osiemnaście koncertów fortepianowych, które wykonywał pod batutą najwybitniejszych dyrygentów polskich i zagranicznych: Simon Young /Australia/, Jose Cura /Argentyna/, Vladimir Kiradijew /Bułgaria/, Jury Alperten /Estonia/, Philippe Jordan /Francja/, Justus Frantz, Volker Schmidt-Gertenbach, Michael Zilm /Niemcy/, Fernando Lozano /Meksyk/, Andrey Anikhanov, Alexander Lazariev, Leonid Nikolayev /Rosja/, Albert Kaiser, Bruno Goetze /Swiss/, Tatsunori Numajiri, Takao Ukigaya /Japonia/, Victoria Zhadko, Nicolai Dyadiura /Ukraina/, Eduard Schmieder, Peter Dabrowski /USA/ oraz Andrzej Affeltowicz, Mirosław J.Błaszczyk, Tomasz Bugaj, Bogusław Dawydow, Agnieszka Duczmal, Mieczysław Gawroński, Jerzy Kosek, Wojciech Michniewski, Michał Nesterowicz, Marcin Nałecz-Niesiołowski, Grzegorz Nowak, Maciej Niesiołowski, Bogdan Olędzki, Marek Pijarowski, Wojciech Rajski, Jacek Rogala, Zygmunt Rychert, Jerzy Salwarowski, Ruben Silva, Mariusz Smolij, Tadeusz Strugala, Jerzy Swoboda, Radosław Szulc, Antoni Wit, Tadeusz Wojciechowski.


W 2003 r. zadebiutował jako kompozytor, pisząc muzykę do spektaklu Król Olch wg ballady Goethego dla Teatru „Lalka” w Warszawie. W marcu 2005 r. zaprezentował polskiej publiczności swoją nową kompozycję Double Concerto na skrzypce, fortepian i orkiestrę smyczkową.


Stanisław Drzewiecki jest laureatem wielu prestiżowych nagród, spośród których na szczególną uwagę zasługują: Grand Prix na Europejskim Konkursie Telewizyjnym w Alicante i na X Konkursie Eurowizji w Bergen, którego finał oglądało dziesięć milionów widzów. Został również najmłodszym laureatem „Paszportu Polityki”. Młody artysta kształcił się pod kierunkiem Viery Nosiny, Tatiany Shebanovej, Wiktora Mierżanowa. Obecnie jest studentem Akademii Muzycznej w Warszawie w klasie prof. Andrzeja Jasińskiego.


 

Polecamy