Opis
Przedstawiamy repertuar Dyskusyjnego Klubu Filmowego na październik 2007.
Wszystkie seanse rozpoczynają się o godzinie 17:00.
1. Świat emocji klasy średniej - filmy Johna Cassavetesa
1 X
GLORIA, USA 1980, 114 minut
Gena Rowlands w obronie małego chłopca. Antyhollywoodzki Cassavetes w nowojorskiej scenerii i w ramach
wytwórni Columbia. 20 lat później Sydney Lumet wraz z Sharon Stone nakręcił remake.
8 X
PREMIERA, („OPENING NIGHT"), 1977 USA, 137 minut
Gena Rowlands na deskach teatru. Walka z przemijaniem, z własnymi słabościami, z upiorami przeszłości.
15 X
CIENIE, („SHADOWS"), 1959 USA, 77 minut
Debiut Cassavetesa. Zrealizowany na zasadzie całkowitej improwizacji. Film, który zmienił oblicze amerykańskiego kina niezależnego.
22 X
TWARZE, („FACES"), 1968 USA, 124 minuty
Drugi film zrealizowany poza głównymi wytwórniami. Metoda pracy z aktorami doprowadzona do perfekcji.
Pierwsza z kilku wielkich ról żony Cassavetesa.
29 X
MINNIE I MOSKOWITZ, 1971 USA, 111 minut
Seymour Cassel i Gena Rowlands kontestują romantyczny mit miłości kreowany przez kino hollywoodzkie.
2. Sławni reżyserzy na planie kolegów
2 X
JERZY SKOLIMOWSKI U WAJDY - NIEWINNI CZARODZIEJE,
reżyseria Andrzej Wajda, 1960, POLSKA, 83 min.
Film do którego scenariusz napisał Skolimowski. O młodzieży lat 60-tych mistrz polskiego kina.
9 X
DAVID LYNCH U ALMEREYDY - NADJA,
reżyseria Michael Almereyda, 1994, USA, 93 min.
„Hal Hartley spotyka Davida Lyncha" tak o filmie Almereydy pisało Chicago Review. Poza małą rólką, Lynch
również wyprodukował film.
16 X
FRITZ LANG U GODARDA - POGARDA,
reżyseria Jean-Luc Godard, 1963, FRANCJA, 103 min.
Fritz Lang reżyseruje „Odyseusza", tymczasem obok rozpada się świat Paula, scenarzysty i męża Camilli, granej
przez Brigitte Bardot.
23 X
WOODY ALLEN U RITTA - FIGURANT,
eżyseria Martin Ritt, 1976, USA, 90 min.
Epoka maccartyzmu, polowanie na czerwonych, w takich czasach by tworzyć potrzebny był figurant, w roli głównej Woody Allen.
30 X
WERNER HERZOG U KORINE'A - JULIEN DONKEY-BOY,
reżyseria Harmony Korine, 1999, USA, 85 min.
Korine kocha kino Herzoga, Herzog zakochał się w debiucie Korine „Gummo". Następstwem tego była rola
Herzoga w kolejnej produkcji enfant terrible kina amerykańskiego. Uznaną również jako kolejną Dogmę.