W piątek poznamy najgorsze reklamy
2010-11-22 09:29:53 | WrocławJuż w piątek (26.11) zostaną wręczone, pierwsze chamlety - nagrody za najgorsze reklamy funkcjonujące w polskiej przestrzeni publicznej. W gmachu Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego kapituła konkursu, pod przewodnictwem prof. Michaela Fleischera, zaprezentuje najgorszych, z najgorszych - a było ich wielu. Kto otrzyma wyróżnienie? Wśród nominowanych, można znaleźć największe agencje reklamowe, public relations oraz domy mediowe.
„Chamlet” to pierwszy w Polsce festiwal reklamy z nieco innej strony. Do konkursu zostali zaproszeni projektanci najgorszych reklam, funkcjonujących w polskiej przestrzeni publicznej. Idea chamleta zrodziła się bezpośrednio w mieście i jego okolicach, czyli w naturalnym środowisku funkcjonowania reklamy. – Za pośrednictwem chamleta wyrażamy nasz stosunek wobec praktyk firm reklamowych, które swoich klientów traktują szablonowo, cynicznie lub jeszcze gorzej - komentuje prof. Michael Fleischer, pomysłodawca festiwalu, kierownik specjalności Communication Design, w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego.
Chamlety zostaną przyznane w pięciu kategoriach. Wręczać będą je kolejno członkowie kapituły:
1. chamlet za najgorszą reklamę zewnętrzną wręczy prof. Grażyna Habrajska
2. chamlet za najgorszą reklamę prasową wręczy prof. Jerzy Jastrzębski
3. chamlet za najgorszą reklamę filmową wręczy Dirk Henkelmann
4. chamlet za najgorszą reklamę społeczno-polityczną wręczy prof. Dariusz Doliński
5. chamlet za najgorszy program communication design wręczy prof. Michael Fleischer
Uroczysta gala odbędzie się 26 listopada 2010 roku w gmachu Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej o godz. 17.00. - Festiwal jest otwarty dla każdego, również członkowie kapituły będą dostępni dla dziennikarzy i zgromadzonej publiczności.
- Za pomocą chamletów chcemy rozpocząć dyskusję nad standardami reklamy w Polsce, wierzymy, że jest wiele do zrobienia - wyjaśnia Mariusz Wszołek, współorganizator festiwalu.
Po zakończeniu oficjalnej części festiwalu, w holu głównym Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej będzie możliwość obejrzenia wszystkich zgłoszonych kandydatów do tegorocznych chamletów oraz w mniej oficjalnej atmosferze porozmawiać z członkami kapituły: prof. Dolińskim, prof. Fleischerem czy Dirkiem Henkelmannem - dyrektorem kreatywnym TBWA.
ip