Chamlety na finiszu
2011-09-13 09:04:21 | WrocławJeszcze przez miesiąc można zgłaszać swoich faworytów na najgorszą reklamę 2011 roku. Każdego dnia przybywają nowe propozycje, ale jak twierdzą organizatorzy liczba powtarzających się reklam jest bardzo wysoka. Nie podobają nam się seks, ordynarny humor i chamstwo w reklamie. Swojego chamleta można zgłosić do 15 października za pośrednictwem Facebooka i strony internetowej.
- Obawialiśmy się, że projekt festiwalu jest skończony - zrobimy pierwszą edycję, ocenimy stan polskiej reklamy i na tym zwiniemy interes. Nic bardziej mylnego. Druga edycja festiwalu to jeszcze więcej różnych projektów reklam, większe zainteresowanie ze strony internautów i częściej dziwimy się, jak można wypuszczać takie reklamy - wyjaśnia Mariusz Wszołek, współorganizator festiwalu.
Organizatorzy zgromadzili obecnie 210 projektów różnych reklam. Oczywiście najliczniejszą grupę stanowią reklamy telewizyjne - 58. Dalej są reklamy zewnętrzne - 42, reklamy społeczno-polityczne 29, reklamy prasowe - 28 i programy communication design - 53. Przypomnijmy, że programy communication design to wszelkie przejawy reklam, które ciężko jednoznacznie zakwalifikować, będą to więc: strony internetowe, projekty logo, strategie komunikacyjne, hasła promocyjne.
Internauci wskazują przede wszystkim na reklamy, które komunikują przy pomocy seksu i golizny. Jak się okazuje półnagie kobiety o ponadprzeciętnym biuście mogą reklamować wszystko: panele podłogowe, serki, tapety, usługi informatyczne, napoje gazowane, napoje niegazowane a nawet usługi telekomunikacyjne.
Chamlety można zgłaszać jeszcze do 15 października bieżącego roku zarówno za pośrednictwem Facebooka, jak i strony www.chamlet.pl.- Coraz więcej reklam się powtarza, naliczyliśmy, że reklama producenta podpasek została zgłoszona ponad 300 razy - to zdecydowany faworyt w kategorii reklama telewizyjna- przekonuje Mariusz Wszołek. Przypomnijmy, że wszystkie reklamy, które zostały zgłoszone przez internautów zostaną przekazane do kapituły konkursu, która wybierze 10 nominowanych i jednego zwycięzcę w 5 kategoriach.
W tym roku organizatorzy przekazują najważniejszy głos w stronę publiczności, która będzie mogła wybrać super chamleta, czyli „best of the best”
Ogłoszenie wyników oraz wręczenie nagród odbędzie się pod koniec listopada w siedzibie Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytetu Wrocławskiego, przy ul. Joliot-Curie 15. Szczegóły dotyczące festiwalu na stronie: www.chamlet.pl
ip