Wiadomości - Artykuły

4 możliwości odzyskania klienta, który opuścił stronę

2017-04-28 13:41:43 | Wrocław

Czy wiesz o tym, że aż 70% klientów e-sklepu opuszcza stronę bez sfinalizowania zakupów, pomimo wcześniejszego dodania produktów do koszyka? Takie szokujące dane z 2016 roku przedstawia Baymard Institute – globalny instytut badawczy. Nie znaczy to jednak, że osoba taka już więcej nie powróci – wystarczy, że odpowiednio ją do tego zachęcisz. W poniższym artykule wyjaśniamy, jak zrobić to, aby odnieść pożądany efekt.

Remarketing Google AdWords


Dziwiłeś się kiedyś skąd w wyszukiwarce Google oraz na różnych stronach internetowych pojawiają się reklamy idealnie dopasowane do Twoich zainteresowań oraz aktualnych potrzeb zakupowych? Musisz więc wiedzieć, że Google na podstawie historii przeglądanych przez Ciebie produktów i usług w Sieci wyświetla odpowiednio dobrany przekaz, tak aby nakłonić Cię do zakupu na stronie sklepu online swojego Klienta.

Wykorzystaj więc możliwość systemu Google AdWords do zwiększenia zysków również w Twoim e-sklepie. Możesz skorzystać zarówno z opcji remarketingu tradycyjnego, jak i dynamicznego. W pierwszym przypadku wybierasz gotowe materiały reklamowe, które będą wyświetlać się użytkownikom opuszczającym stronę zgodnie z kategorią produktów, którymi wcześniej wyrazili zainteresowanie. W przypadku natomiast remarketingu dynamicznego, ich oczom będą ukazywać się realne zdjęcia artykułów z Twojego sklepu internetowego w trybie rzeczywistym! Nawet jeśli wcześniej Klient zrezygnował z finalizacji zakupu, kiedy po raz kolejny zobaczy ten sam produkt, dzięki jego skojarzeniu znacznie wzrośnie u niego skłonność do transakcji.

Jeżeli zdecydujesz zlecić prowadzenie kampanii AdWrods agencji reklamowej, to najlepiej zapytać ją o posiadanie certyfikatu Google AdWords oraz o członkostwie w Google Partners. (Dobrym przykładem takiej agencji jest Agencja Wezom (https://wezom.pl/services/reklama-kontekstowa), któwa się znajduje we Wrocławiu).

Remarketing przy użyciu reklam na Facebooku


Możliwości ponownego zwerbowania Klienta nie kończą się jednak na propozycji Google. Równie skutecznym rozwiązaniem jest także spersonifikowana reklama w mediach społecznościowych – w tym przede wszystkim na Facebooku.

W tym celu będziesz musiał skorzystać z funkcji Facebook Ads, wybierając płatną usługę reklamową. Twoim zadaniem będzie dobranie listy odbiorców przekazu, którą zawęzisz do tych osób, które wcześniej przeglądały witrynę Twojego sklepu internetowego. Następnie musisz jeszcze pobrać specjalny kod, który zainstalujesz na swojej stronie. Reklama na Facebooku nie należy wprawdzie do najtańszych, jednak potencjalny ROIR zapewne znacznie przewyższy w tym przypadku poniesione nakłady.

E-mailing


Klienci który dodali produkty do koszyka i opuścili stronę, najprawdopodobniej na etapie wypełniania formularza zakupowego pozostawili swój adres mailowy. Grzechem byłoby nie wykorzystać okazji do tego, aby nawiązać z nimi kontakt! Pomimo niebywałego rozwoju mediów społecznościowych, każdy z nas nadal korzysta przecież ze zwykłej skrzynki pocztowej.

Kluczową zasadą w przypadku remarketingu mailowego jest personalizacja każdej wysyłanej wiadomości. Klient musi poczuć, że traktujesz go wyjątkowo, a Twoim celem jest nie tylko sprzedaż, lecz przede wszystkim zaspokojenie jego indywidualnych potrzeb. Koniecznie zwróć się więc do niego po imieniu. Napisz, że chcesz pomóc mu w wyborze wymarzonego produktu i specjalnie dla niego przygotowałeś dodatkowo atrakcyjny rabat. Jego ważność ogranicz do 24 godzin – sprawi to, że Klient nie będzie chciał przegapić tak wyjątkowej okazji. Unikaj jednak zbyt nachalnego przekazu – możesz w ten sposób uzyskać odwrotny efekt od zamierzonego.

Nie zapomnij także umieścić informacji o tym, że odbiorca maila w każdej chwili może zrezygnować z otrzymywania podobnych wiadomości w przyszłości. W ten sposób zbudujesz sobie jego zaufanie.

Content Marketing


Niezwykle ważną kwestię w kontekście zwiększenia szans na powrót Klientów stanowi inwestycja w content marketing na stronie e-sklepu. Przede wszystkim postaraj się rozwiać ich wszelkie wątpliwości w zakresie wyboru najlepszego produktu. Napisz na co powinni zwracać uwagę, jakie cechy wyróżniają Twoją ofertę oraz jakie korzyści można odnieść dzięki nabyciu proponowanych produktów.

(Czytaj więcej o Content Marketingu: https://wezom.pl/blog/tag/content-marketing)

Przede wszystkim buduj zatem markę eksperta. Sprawi to, że prędzej czy później potencjalny klient i tak wróci na stronę Twojego sklepu internetowego, poszukując w Sieci informacji na temat artykułów z interesującej go kategorii.

Artykuł Partnera

 

Słowa kluczowe: e-sklep, google AdWords, Facebook, zakupy online
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Sakura Wrocław 2024
Sakura. III Wrocławskie Dni Japońskich Inspiracji - Spotkanie Kultur w Sercu Europy Wrocław

Wydarzenie odbędzie się w dniach 9-19 maja 2024 roku.

Międzynarodowy Dzień Własności Intelektualnej
Światowy Dzień Własności Intelektualnej - święto wszelkiej twórczej działalności człowieka

Korzystamy z niej wszyscy, słuchając muzyki, oglądając filmy, korzystając z patentów czy know-how.

Śląsk Wrocław w Miniaturze: Niezwykła podróż przez świat piłki [FOTO] Wrocław

Gotowi na przygodę, która zabierze zawodników Śląska Wrocław w świat, gdzie wielkość to nie tylko osiągnięcia na boisku?

Polecamy
operacja szpital
AstraZeneca podpisała umowę partnerską z Uniwersytetem Medycznym we Wrocławiu

W celu opracowania i realizacji programu edukacyjnego dla pielęgniarek niewydolności serca.

Lasy Amazonii płoną od 3. tygodni - co jest przyczyną?

Liczba pożarów wzrosła o ponad 80%. Zielone płuca świata stoją w ogniu przez ludzi, a dym zasnuł Sao Paulo i widać go nawet z kosmosu.

Ostatnio dodane
Sakura Wrocław 2024
Sakura. III Wrocławskie Dni Japońskich Inspiracji - Spotkanie Kultur w Sercu Europy Wrocław

Wydarzenie odbędzie się w dniach 9-19 maja 2024 roku.

Międzynarodowy Dzień Własności Intelektualnej
Światowy Dzień Własności Intelektualnej - święto wszelkiej twórczej działalności człowieka

Korzystamy z niej wszyscy, słuchając muzyki, oglądając filmy, korzystając z patentów czy know-how.

Popularne
Internetowa wyszukiwarka... zmarłych
Internetowa wyszukiwarka... zmarłych Wrocław

Urząd Miejski Wrocławia, aby pomóc wielu mieszkańcom miasta, a także osobom spoza Wrocławia, w odnalezieniu miejsc pochówku krewnych i znajomych przygotował specjalny serwis.

Brak zdjęcia
Nie zgadzasz się na zbyt drogie stancje? Podpisz się! Wrocław

My, niżej podpisani studenci uczelni wyższych, protestujemy wobec nieuzasadnionych podwyżek opłat za wynajem pokoi i mieszkań w największych ośrodkach akademickich w Polsce.

Nagrody Darwina, czyli top 20 najgłupszych śmierci
Nagrody Darwina, czyli top 20 najgłupszych śmierci

Niektórzy swoją bezmyślnością przyczyniają się do poprawy puli genów ludzkości, eliminując z niej… samych siebie.