"Skrzywienie kręgosłupa" teatru WTW o byciu sobą w świecie fikcyjnych wartości [FOTO]
2017-03-07 15:05:44 | Wrocław11 marca 2017 we Wrocławskim Teatrze Współczesnym odbędzie się premiera spektaklu "Skrzywienie kręgosłupa. Wieczór dla osób z wadą
postawy" w reżyserii Natalii Sołtysik, która reklamuje sztukę mówiąc: - Patrzymy w lustro, ale nie widzimy siebie, tylko kogoś, kim chcielibyśmy być. Żyjemy wyznaczając cele, ale nie żyjemy chwilą, nie teraz.
O sztuce:
Opanowaliśmy tę planetę i co dalej? Człowiek wie o sobie coraz mniej. Ingrid Lausund w Skrzywieniu kręgosłupa pisze o rzeczywistości generowanej przez strach. Człowiek pod presją fikcyjnych wartości szuka bezpieczeństwa i odnajduje je – paradoksalnie – w poczuciu zagrożenia. Lausund umieszcza swoich bohaterów w meta-przestrzeni biura. Twórcy przedstawienia w groteskowej wizji niemieckiej autorki widzą jednak szansę na wykreowanie utopijnego świata i ukazanie kondycji współczesnego człowieka.
Człowieka, który po prostu chce przetrwać – niejednokrotnie kosztem rezygnacji z samego siebie. Naiwni, pokiereszowani bohaterowie, uwikłani w samych siebie i w innych, bez przerwy śnią te same sny, niszcząc się nawzajem. Tęsknią w samotności, choć nigdy nie są sami. Drapieżny stan oczekiwania na szczęśliwe zakończenie. Czy nadejdzie?
Twórcy:
Igrid Lausund
SKRZYWIENIE KRĘGOSŁUPA.
WIECZÓR DLA OSÓB Z WADĄ POSTAWY
Bandscheibenvorfall. Ein Abend für Leute mit Haltungsschäden
przekład: Paweł Adamski
reżyseria: Natalia Sołtysik
dramaturgia i opracowanie muzyczne: Krzysztof Ogłoza
scenografia i kostiumy: Agnieszka Roszkowska
współpraca scenograficzna: Mateusz Mirowski
reżyseria świateł: Paulina Góral
inspicjentka, suflerka: Justyna Bartman-Jaskuła
obsada:
Kretzky – Tomasz Orpiński
Hufschmidt – Jerzy Senator
Schmitt – Aleksandra Matlingiewicz [gościnnie]
Kristensen – Beata Rakowska
Kruse – Marek Kocot [gościnnie]
Mama – Maria Kania
Papa – Maciej Tomaszewski
Presti – Marcin Łuczak
Hipersprzątająca – Zina Kerste
W spektaklu wykorzystano fragmenty sztuki Hysterikon Ingrid Lausund w przekładzie Karoliny Bikont.
MD/ip
fot. Krzysztof Zatycki