Porno przez komórkę
2004-05-19 00:00:00 | Wrocław
Operatorzy komórkowi wydali bajońskie sumy na licencje UMTS. Teraz próbują odzyskać zainwestowane pieniądze na każdy sposób. Jak zwykle najskuteczniejszy okazuje się płatny seks. Do niedawna usługi „dla dorosłych” oferowane użytkownikom telefonów komórkowych ograniczały się głównie do zdjęć roznegliżowanych panienek i czatów, dostępnych zarówno w formie tekstowej, jak i głosowej. Ale obecnie, gdy sieci telefonii trzeciej generacji i aparaty umożliwiające odtwarzanie materiałów wideo pojawiły się już na europejskim rynku, operatorzy komórkowi o ugruntowanej pozycji spoglądają łakomie na pornografię w nadziei na szybkie zyski. Różowe miliardy Podczas amsterdamskiej konferencji „Adult Online Europe” menedżerowie Vodafone, Orange, mm02 i Virgin Mobile zastanawiali się w jaki sposób wykorzystać potencjał tego rynku, nie narażając jednocześnie wizerunku firmy na szwank i odcinając młodym ludziom dostęp do tego typu materiałów. Firma badawcza Gartner Group szacuje, że w przyszłym roku usługi związane z przesyłaniem materiałów erotycznych za pośrednictwem telefonów komórkowych przyniosą w Europie Zachodniej dochody w wysokości 1,5 miliarda dolarów, co stanowi ok. 5,1 proc. ogólnej wartości rynku „mobilnych” danych. Z kolei Vodafone Group, brytyjska firma będąca jednym z największych operatorów komórkowych na świecie, wprowadziła do swojej oferty materiały, które określa jako „pikantne”, na 10 spośród 16 rynków, gdzie jest dostępna usługa Vodafone Live. Inni operatorzy i dostawcy materiałów należący do głównego nurtu również się do tego przygotowują. Materiały oferowane obecnie przez Vodafone obejmują zarówno „pieprzne” dowcipy, jak i zdjęcia kobiet topless, ale oczekuje się, że wkrótce pojawią się bardziej ostre treści. – To znakomita okazja biznesowa, należy się więc spodziewać, że operatorzy komercyjni będą musieli ją w jakiś sposób wykorzystać – mówi Tina Southall, szefowa działu odpowiedzialnego za standardy treści multimedialnych w sieci Vodafone. Jej stanowisko zostało utworzone przed dziewięcioma miesiącami, aby pomóc firmie w wypracowaniu odpowiedzialnego podejścia do pikantnych serwisów. |