Galerie zdjęć - zdjęcia
Opis
Osiemnaście utworów z Kanonu Piosenki Aktorskiej, doskonale znanych z książek, płyt (i kaset magnetofonowych!), z kina, z telewizji, z teatru. Każdy z nich to osobny artystyczny świat, który przez lata stał się cząstką festiwalowej krainy wspomnień i wyobraźni.
„Pejzaż bez ciebie” Przybory i „Przekleństwo Millhaven” Cave’a; „Jenny Piratka” Brechta-Weilla i „Wołanie Eurydyki” Kofty; „Polowanie na wilki” Wysockiego i „Tłum”, śpiewany przez Edith Piaf – między innymi te piosenki usłyszymy je w doskonałych interpretacjach gwiazd polskiej sceny.
Ale czy to będzie tylko „the best of”, reminiscencja niezapomnianych koncertów, może rewizja artystycznych fenomenów, które kiedyś zachwyciły – tylko (i aż) gala gal czterdziestolecia? Finis coronat opus, „Koniec” wieńczy dzieło? Znaliśmy, to posłuchaliśmy, a więc – zadowoleni – możemy rozejść się do domów?
Przecież nie u Kościelniaka… Reżyser proponuje nam inny klucz interpretacyjny. Mówi o inspiracji książkami izraelskiego historyka i myśliciela, Yuvala Noah Harariego. Jego „Sapiens”, historia naszego gatunku od epoki jaskiniowej po czasy inżynierii genetycznej, opowiada o tym, jak człowiek chce dorównać swoim wyobrażeniom o bogach, nie wiedząc, dokąd w istocie zmierza. Światowy bestseller, których natchnął także Ridleya Scotta, staje się kanwą rozważań o końcu. Końcu świata, jaki znamy – więc może także naszej cywilizacji, gatunku…
Ale koniec może okazać się przesileniem, początkiem nowej drogi. Także w kontekście jubileuszu PPA. Przy tej nadziei chciejmy pozostać, odczytując znane piosenki jako nowe opowieści o nas samych – o ludziach. Zapraszamy na „Koniec” – najważniejszy punkt programu, kumulację talentów, emocje podkreślone potrójną linią i kolorem.
ip