Opis spektaklu
Bohaterem Pogłosów jest człowiek przeżywający śmierć bliskiej osoby. W efekcie traumatycznego doświadczenia świat jawi mu się jako miejsce ciągle ponawiającego się doznania utraty, braku, odchodzenia, zanikania… Umiera żona, sąsiedzi zostają wygnani, krucha więź z ojcem zamiera, pragnienie posiadania dzieci nie spełnia się. Bohater stara się uporać z faktem śmierci ukochanej, ukoić cierpienie, przezwyciężyć poczucie utraty ale także chce poznać prawdę o sobie w tym doświadczeniu. Tego ostatniego pragnienia równie mocno pożąda jak i boi się.
Jednak autor Pogłosów nie poprzestaje na próbie stworzenia realistycznego wizerunku cierpiącego człowieka. Buduje opowieść o mechanizmach zachodzących w ludzkiej świadomości postawionej w sytuacji granicznej. Tworzy, tylko z pozoru paradoksalny, wielogłosowy monolog różnych jej aspektów – sprzecznych ze sobą bądź wręcz wykluczających się nawzajem. Bowiem w wielowarstwowej strukturze psychiki człowieka wszystkie treści są równie ważne, wszystkie na równi tworzą sens i formę przeżywanego stanu: myśli, uczucia, pragnienia, fantazje, wspomnienia… I dlatego ocalająca prawda może przyjąć zupełnie nieoczekiwany kształt.
POGŁOSY debiut dramaturgiczny prozaika Wita Szostaka – 3 nagroda
w III Konkursie Dramaturgicznym STREFY KONTAKTU oraz nagroda w postaci realizacji scenicznej.
Tekst dramatu dostępny na https://strefykontaktu.pl/files/docs/witxszostakxpoglosy.pdf
Realizatorzy
inscenizacja Marek Fiedor / Tomasz Hynek
wideo Marcin Dominiak
światło Jan Sławkowski
asystent scenografa Daniel Jaskuła
asystentka reżysera Paulina Wosik
inspicjentka Katarzyna Krajewit
Obsada
Anna Błaut, Zina Kerste, Paulina Wosik, Mariusz Bąkowski, Krzysztof Boczkowski, Przemysław Kozłowski, Marcin Łuczak, Maciej Tomaszewski, Ewa Niemotko (gościnnie)/Kinga Zygmunt (gościnnie)
Spektakl bierze udział w 26. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.
Recenzje, wiadomości
Premiera już 6 marca. Zobaczcie naszą wideo-zapowiedź z udziałem aktorów!
Czy słowa mogą zagrać główne role? Oceniamy nowy spektakl Teatru WTW.