Recenzje - Teatr

Uśpieni - recenzja spektaklu

2018-01-30 12:29:57 | Wrocław

"Uśpieni" to najnowszy spektakl wrocławskiego Psychoteatru. Widowisko w reżyserii Angeliki Pytel i Sebastiana Zakrzewskiego można było zobaczyć 26 i 27 stycznia 2018 na wrocławskiej Scenie na Świebodzkim w ramach cyklu wydarzeń: ŚWIEBODZKI OFF.

Zobacz zdjęcia ze spektaklu >>

Twórcy spektaklu postanowili posłużyć się językiem teatru fizycznego, który ma swoje korzenie w twórczości Jerzego Grotowskiego. "Uśpieni" to połączenie kilku różnych form przekazu -  ruchu, tańca, tekstu mówionego i muzyki. W tym miejscu należy podkreślić, że za oprawę muzyczną spektaklu jest odpowiedzialny zespół Violet Ultra, założony przez Agnieszkę Pytel i Pawła Rycherta.

70-minutowy spektakl cechuje się znakomitą dynamiką i mocnym rytmem już od samego początku, kiedy pojawiają się bohaterki widowiska. Język, jakim operują twórcy, oddziałuje na podświadomość widza. Sami nadajemy znaczenia temu, co obserwujemy. Tytuł "Uśpieni", a także sugestywne połączenie ruchu i muzyki implikuje pewien zestaw skojarzeń. Spektakl skłania do przemyśleń odnośnie naszego miejsca w świecie i relacji międzyludzkich.

Bardzo ważne miejsce w twórczości Psychoteatru, o czym wspominają twórcy, zajmuje dźwięk. To on w dużej mierze wpływa na tempo i rytm spektaklu. W połączeniu z ruchem generuje mnóstwo skojarzeń. Muzyka w dużej mierze determinuje to, co dzieje się na scenie. Zresztą na ścieżkę dźwiękową składają się nie tylko elektroniczne kompozycje Pawła Rycherta, ale także dźwięki, które dobiegają ze sceny. Okazuje się, że znaczenie mogą mieć nawet głośne oddechy aktorek. Imponujący jest finał, cechujący się niesamowitą intensywnością i tempem. Obsada daje z siebie wszystko przy niezwykle sugestywnej muzyce autorstwa Pawła Rycherta. Finał rzuca nowe światło na to, co widzieliśmy do tej pory.

Co jeszcze powinno się napisać o spektaklu wrocławskiego Psychoteatru? Przede wszystkim jest to interesujące doświadczenie dla osób, które chcą przeżyć coś wyjątkowego. Spektakl operuje specyficznym językiem, który nie musi być na początku czytelny, ale warto czasami stawiać sobie pewne wyzwania. Sztuka wymaga bowiem od widza pewnego wysiłku intelektualnego. Pozostaje teraz czekać na to, co zaproponuje nam w przyszłości wrocławski Psychoteatr.

Kacper Jasztal

for. Radek Wróbel/materiały prasowe

Słowa kluczowe: spektakl, przedstawienie, teatr tańca, Psychoteatr, Wrocław
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Kolejność fal
Kolejność fal - recenzja spektaklu Wrocław

Wrocławski Teatr Współczesny zrealizował nagrodzoną sztukę Filipa Zawady.

Misiaczek
Misiaczek - recenzja spektaklu Wrocław

Scena Wrocławskiego Teatru Lalek zamienia się w las, w którym mały miś nie może zasnąć.

Pierwsze razy
Pierwsze razy - recenzja spektaklu studenckiego [AST Wrocław] Wrocław

Oceniamy przedstawienie w reżyserii Jakuba Krofty.

Polecamy
Marat/Sade, Wrocławski Teatr WspÃłłczesny
Marat/Sade - recenzja spektaklu

Wrocławski Teatr Współczesny zaprasza na nowe przedstawienie w reżyserii Marcina Libera. Czy warto się wybrać?

Nie karmić potwora
Nie karmić potwora - recenzja spektaklu

Teatr Układ Formalny z Wrocławia zrobił spektakl, o którym powinno być głośno!

Ostatnio dodane
Kolejność fal
Kolejność fal - recenzja spektaklu Wrocław

Wrocławski Teatr Współczesny zrealizował nagrodzoną sztukę Filipa Zawady.

Misiaczek
Misiaczek - recenzja spektaklu Wrocław

Scena Wrocławskiego Teatru Lalek zamienia się w las, w którym mały miś nie może zasnąć.

Popularne
Zmarł Dariusz Siatkowski
Zmarł Dariusz Siatkowski

11 października, w wieku 48 lat, zmarł znany polski aktor, Dariusz Siatkowski. Przyczyna śmierci nie jest znana, jak poinformował Teatr im. Jaracza w Łodzi, gdzie przez ostanie lata pracował aktor, śmierć nastąpiła nagle w jednym z hoteli poza Łodzią.

W przeddzień czegoś większego
W przeddzień czegoś większego

Z Bartoszem Porczykiem - zwycięzcą Przeglądu Piosenki Aktorskiej w 2006 oraz twórcą spektaklu "Smycz", która stała się ważnym wydarzeniem na kulturalnej mapie Wrocławia - o pracy w teatrze i planach na przyszłość rozmawia Marcin Szewczyk.

"Gry" na wielu poziomach
"Gry" na wielu poziomach

W 1988 roku w jednym z izraelskich kibuców 11 mężczyzn zgwałciło 14-letnią dziewczynkę. W późniejszym procesie sądowym jedynie 4 spośród nich zostało uznanych winnymi i skazanych na karę pozbawienia wolności.