Sztuka
"Polaka Twarz. Scenopis v1.3" Piotra Wyrzykowskiego

"Polaka Twarz. Scenopis v1.3" Piotra Wyrzykowskiego

  • 2021-05-02, do 2021-05-14
  • Muzeum Współczesne Wrocław, Wrocław
  • Zobacz profil >>

Opis

„Polaka Twarz” to projekt „w trakcie realizacji”, który w każdej chwili może rozwinąć się w zupełnie nieoczekiwany sposób.

Pierwsza część, zainaugurowana w MWW, ma charakter scenopisu – planu, na który składają się instalacje i projekcje wideo, odnoszące się do kolejnych scen stworzonej przez Piotra Wyrzykowskiego interaktywnej fabuły. Miejscem, w którym artysta osadził swoją opowieść, jest pustynia – przestrzeń paradoksalna, w literaturze określana jako wietrzna i pusta, oferująca wolność dla ducha i niewolę dla ciała. Jej bohaterem jest Nomada, a zarazem sam artysta, których ciała i świadomość zostają połączone niesamowitym zrządzeniem losu.

Piotr Wyrzykowski to artysta nowych mediów, absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. W swojej praktyce artystycznej zajmuje się relacjami między technologią, społeczeństwem i postrzeganiem ludzkiego ciała. Mieszka i pracuje w Gdańsku i Kijowie.

Ekspozycję, której kuratorką jest Małgorzata Jankowska, będzie można oglądać na 5. piętrze Muzeum Współczesnego Wrocław przy pl. Strzegomskim 2 od 14 maja do 30 sierpnia 2021 roku. Informacje dotyczące otwarcia oraz wydarzeń programu towarzyszącego będą na bieżąco aktualizowane na stronie internetowej muzeumwspolczesne.pl oraz w mediach społecznościowych.

Polecamy
Ostatnio dodane
Popularne
Kolejne pokazy multimedialnej fontanny już wkrótce
Kolejne pokazy multimedialnej fontanny już wkrótce Wrocław

Dla tych, którzy jeszcze nie widzieli nowej atrakcji miasta, mamy dobrą wiadomość - kolejne pokazy już wkrótce!

Pierwszy pokaz największej fontanny w Polsce
Pierwszy pokaz największej fontanny w Polsce

Nowa fontanna we Wrocławiu to największa i najdroższa tego typu inwestycja w Polsce.

Depeszowcy kontra depesze
Depeszowcy kontra depesze

Tutaj każdy chce mieć swój dekalog. Każdy depesz, względnie depeszowiec wiesza go potem na ścianie, obok mnóstwa tłustych, cudownie odbijających światło, wycałowanych i w