Sztuka
I wody stały się piołunem

I wody stały się piołunem

  • 2018-10-26, , godzina 18:00, do 2019-02-04
  • Muzeum Współczesne Wrocław, Wrocław

Opis

Wystawa Elli Littwitz „I wody stały się piołunem” to pierwsza prezentacja twórczości izraelskiej artystki w Polsce, powstała we współpracy z brukselską galerią Harlan Levey Projects. Prace, które się na nią składają, są efektem zainteresowań Littwitz obszarem Morza Śródziemnego – jego historią, współczesnością i przyszłością. Artystka koncentruje się na problematyce ludzkich migracji oraz nacjonalizmu na tym terenie. Splata ze sobą elementy pochodzące z różnych porządków: religii, nauki czy geopolityki, dzięki czemu buduje nową wizję „śródziemnomorskości” – daleką być może od tej, którą znamy. Morze Śródziemne w pracach Littwitz charakteryzuje dualizm polegający na jednoczesnym łączeniu i dzieleniu. Jest pomostem, ale też barierą między globalnym Południem i Północą.

Ella Littwitz mieszka i pracuje w Izraelu. Jej zainteresowania artystyczne obejmują archeologię, historię, botanikę, kulturę i politykę. Jest absolwentką Higher Institute for Fine Arts (Gandawa, Belgia) oraz Szkoły Sztuk Pięknych i Rzemiosł Artystycznych Becalel w Jerozolimie. Prace Littwitz pokazywane były na wystawach indywidualnych i zbiorowych w Izraelu, Europie i Stanach Zjednoczonych.

Muzeum Współczesne Wrocław
26.10.2018–4.02.2019

kuratorka: Agata Ciastoń

wernisaż: 26.10.2018 (piątek), godz. 18.00
spotkanie z Ellą Littwitz: 27.10.2018 (sobota), godz. 15.00

Polecamy
Ostatnio dodane
Popularne
Kolejne pokazy multimedialnej fontanny już wkrótce
Kolejne pokazy multimedialnej fontanny już wkrótce Wrocław

Dla tych, którzy jeszcze nie widzieli nowej atrakcji miasta, mamy dobrą wiadomość - kolejne pokazy już wkrótce!

Pierwszy pokaz największej fontanny w Polsce
Pierwszy pokaz największej fontanny w Polsce

Nowa fontanna we Wrocławiu to największa i najdroższa tego typu inwestycja w Polsce.

Depeszowcy kontra depesze
Depeszowcy kontra depesze

Tutaj każdy chce mieć swój dekalog. Każdy depesz, względnie depeszowiec wiesza go potem na ścianie, obok mnóstwa tłustych, cudownie odbijających światło, wycałowanych i w