PWR Racing Team - Wrocław
Opis
PWR Racing Team jest prekursorem w Polsce projektu Formuła Student. Na początku zespół liczył szesnaście osób, aktualnie ponad czterdziestu studentów podzielonych na podzespoły: suspension, powertrain, frame, body&design i marketing.
PWR Racing Team jako organizacja non-profit zrzesza grono ambitnych ludzi, których łączy głównie wspólna pasja jaką jest motoryzacja. Motto organizacji - „Przez pasję do zwycięstwa" - najlepiej odzwierciedla sens jej działalności. Uczestnictwo w tak obszernym projekcie daje możliwość samorealizacji oraz zdobycia doświadczenia w realnym przedsięwzięciu.
Od 2009, co roku, PWR Racing Team startuje w międzynarodowych zawodach Formula Student, które są największym i najbardziej prestiżowym projektem studenckim na całym świecie. Projekt ten prowadzony jest przez Institution of Mechanical Engineers (IMechE) oraz Society of Automotive Engineers (SAE) we współpracy z firmami branży motoryzacyjnej. Konkurs zakłada zaprojektowanie, zbudowanie oraz zaprezentowanie bolidu wyścigowego według wytycznych opisanych w regulaminie zawodów.
PWR Racing Team ma na swoim koncie wiele sukcesów pomimo tak krótkiego stażu. W 2009 roku projekt RT09 zajął 7. miejsce w klasie wirtualnej w Silverstone Circuit w Wielkiej Brytanii. Na tym samym torze, lecz już z nowym rzeczywistym bolidem RT01 w 2010 roku projekt zdobył 13. miejsce za Biznesplan, 20. miejsce za konstrukcję, 32. miejsce w klasyfikacji generalnej. Na zawodach w Hockenheimring w Niemczech zespół zajął 18. miejsce pod względem konstrukcji oraz 20. miejsce za Biznesplan. Pierwszy bolid PWR Racing Team, mimo budżetu będącego zaledwie ułamkiem tego czym dysponują zespoły z Europy Zachodniej - a jest to nawet 500 tys. Euro - został okrzyknięty najlepszym autem debiutującego zespołu od 3 lat.
W tym roku członkowie zespołu ponownie stanęli wobec wyzwania jakim jest skonstruowania fizycznego modelu bolidu, opierając się na doświadczeniu z ubiegłych zawodów. Aktualnie trwają prace projektowe nad nowym bolidem RT02. Każdy podzespół stara się znaleźć jak najlepsze rozwiązanie w swojej dziedzinie korzystając ze zdobytej wiedzy na studiach i dodatkowej literatury oraz z udostępnionych programów wspomagających projektowanie, zaś dział marketingowy podejmuje działania mające na celu pozyskania dofinansowania oraz promowania przedsięwzięcia, a także uczelni i Wydziału Mechanicznego poprzez media, Internet, targi, pokazy.