1. edycja konferencji HR Disrupt za nami!
2018-07-05 14:26:15 | WrocławKonferencja HR Disrupt to wspólna inicjatywa Uniwersytetu SWPS i agencji Publicon. Wydarzenie zgromadziło ponad 190 osób. Zostało podzielone na 2 panele – naukowy i biznesowy, na których pojawiło się 14 ekspertów - poruszyli oni łącznie 12 tematów. Sesja rynkowa opierała się na dyskusji z udziałem przedstawicieli młodego pokolenia i rozmowie z profesjonalistami z Toyota Motor Manufacturing i Rebtel Poland na temat perspektyw i zagrożeń na współczesnym rynku pracy.
Po raz pierwszy, 27 czerwca 2018 roku, w filii Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu, praktycy employer brandingu zderzyli swoją perspektywę z opiniami środowiska naukowego i młodego pokolenia wkraczającego na rynek pracy. Na wydarzenie przybyło ponad 190 uczestników. Całość została podsumowana dyskusją z udziałem praktyków z Toyota Motor Manufacturing i Rebtel Poland.
Głębokie zrozumienie potrzeb pracowników i umiejętność ich angażowania to dziś kluczowe kompetencje strategiczne. Na obecnym rynku pracy żadna firma nie jest w stanie utrzymać się bez employer brandingu. Zderzenie trzech perspektyw – naukowej, biznesowej i perspektywy młodego pokolenia jest cennym źródłem informacji o procesach i zachowaniach kreujących wizerunek pracodawcy.
Temat employer brandingu w kontekście pokoleń pokazał, na co firmy powinny zwracać większą uwagę. Młodzi, dorastający w świecie dobrobytu inaczej podchodzą do rynku pracy niż pokolenie X. Różnice widać tu na poziomie oczekiwań, sposobu pracy i preferowanych jej warunków. Stąd celem wydarzenia było m.in. zaproszenie młodych ludzi, którzy dopiero wkraczają na rynek pracy, by dowiedzieć się jak najwięcej o ich doświadczeniach, które firmy będą mogły wykorzystać w strategii employer brandingowej.
– Employer branding można przyrównać do psychologii miłości – najpierw wzbudza się namiętność i zaangażowanie, ale kluczowe jest, aby ten stan utrzymać, a nie tylko rozbudzić go na początku w kampaniach rekrutacyjnych. Po przyjściu pracownik musi być dla firmy nadal ważny – sugeruje Szymon Sikorski, CEO agencji Publicon, organizatora konferencji.
Stąd tak ważna jest transparentność i spójna komunikacja wewnętrzna. W każdej firmie pracownicy powinni czuć się doceniani nie tylko przez słowne pochwały, lecz również np. poprzez nagrody finansowe. Pracodawca dla każdego stanowiska powinien mieć przygotowane widełki wynagrodzenia, by pracownicy wiedzieli, ile mogą zarobić, bądź jak muszą się wykazać, by wskoczyć na wyższy poziom.
Konferencja HR Disrupt to pierwsze tego typu wydarzenie w Polsce. Spotkanie inauguruje jednocześnie nowy kierunek na Uniwersytecie SWPS – Employer branding. Organizatorami konferencji był Uniwersytet SWPS oraz agencja Publicon.
ip
fot. materiały prasowe