Kasować czy nie kasować - oto jest pytanie
2009-11-27 13:43:35 | WrocławWe Wrocławiu w ciągu ostatnich czterech miesięcy złapano 25 tysięcy gapowiczów. Tylko wczoraj bez biletu podróżowało 540 osób. MPK postanowiło zachęcić pasażerów do kasowania biletów, bo - jak przekonuje - to się po prostu opłaca.
Serwis internetowy www.zbiletemtaniej.pl to główny element kampanii społecznej, która ma promować pozytywne postawy wśród pasażerów. Na wrocławskie ulice wyjadą tramwaje Skody z wizerunkiem mężczyzny przyklejonym do okna i napisem „Nie kombinuj! Jazda w środku od 1,20 zł". Wewnątrz autobusów i tramwajów pojawią się również trójwymiarowe reklamy z hasłem „Nie kombinuj. Skasuj bilet i jedź spokojnie".
- Chcemy zachęcić pasażerów, aby kasowali bilety, bo dzięki temu nie tylko unikną przykrych i kosztownych spotkań z kontrolerami, ale również przyczynią się do zakupu nowych autobusów i tramwajów - tłumaczy Patryk Wild, dyrektor Marketingu we wrocławskich MPK. Jak zaznacza, obecnie kontrolowany jest co dwudziesty pojazd.
Powiedz na forum, co ci się nie podoba
Serwis zBiletemTaniej.pl będzie również platformą dialogu między pasażerami a przewoźnikiem. Na stronie pasażerowie będą mogli podzielić się swoimi uwagami i wnioskami na temat funkcjonowania naszego transportu zbiorowego. Jak zapewnia Wild, najbardziej wartościowe z nich zostaną wprowadzone w życie.
Na stronie znajdzie się również specjalny kalkulator biletowy, który pomoże pasażerom dobrać najlepszy dla nich rodzaj biletu. Dzięki stałej aktualizacji będzie można też sprawdzić, czy po mieście można jeździć bez utrudnień, jaka powstała nowa linia autobusowa czy sprawdzić rozkład jazdy. Po zapisaniu się do newslettera będzie można też wszystkie te informacje otrzymać bezpośrednio na swoją skrzynkę mailową.
Serwis jest wersją pilotażową przed stworzeniem serwisu z prawdziwego zdarzenia, który ma ruszyć w przyszłym roku. Wkrótce platforma ma stać w pełni interaktywna, a informacje o utrudnieniach i awariach otrzymamy SMS-em.
Konkurs
Równocześnie ze startem serwisu MPK ogłosiło konkurs na najlepszy projekt biletu czasowego komunikacji zbiorowej. Oprócz narody w wysokości 2 tysięcy zł, zwycięski projekt, jeśli spełni wymogi organizatora, będzie mógł wejść do powszechnego obiegu.
Marcin Szewczyk
(marcin.szewczyk@dlastudenta.pl)
Fot. Łukasz Bera