Zmień miasto
Rozrywka Logowanie / Rejestracja
Znajdujesz się w lokalnym wydaniu.

Musica Polonica Nova 2022

Kiedy2022-05-25
Do kiedy2022-05-29
GdzieNarodowe Forum Muzyki
Plac Wolności 1
Wrocław
Musica Polonica Nova 2022

33. Musica Polonica Nova 2022
Festiwal Polskiej Muzyki Współczesnej
Festival of Polish Contemporary Music
daCamera

25–29.05.2022
Andrzej Kosendiak – dyrektor generalny / general director
Paweł Hendrich – dyrektor artystyczny / artistic director

25 maja / 25 May

środa/ Wednesday

19.00 / 7 pm

Wrocław, NFM

Sala Czerwona / Red Hall

 

Splot / Weave

Inauguracja festiwalu / Festival opening

 

Janusz Orlik – choreografia, taniec / choreography, dance

Małgorzata Walentynowicz – fortepian / piano

Sławomir Wojciechowski, Jakub Krzewiński – elektronika / electronics

 

Program / Programme:

Sławomir Wojciechowski Rituals na preparowany fortepian, elektronikę i wideo / for prepared piano, electronics and video (2019)

Jakub Krzewiński, Anna Sowa Dance ex machina na fortepian, taniec, wideo i elektronikę / for piano, dance, video and electronics** (2022)

 

Zamówienie utworów Rituals na preparowany fortepian, elektronikę i wideo S. Wojciechowskiego oraz Dance ex machina na fortepian, taniec, wideo i elektronikę J. Krzewińskiego i A. Sowy dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca. / The commissionings of the Rituals for prepared piano, electronics and video by S. Wojciechowski and the Dance ex machina for piano, dance, video and electronics by J. Krzewiński and A. Sowa were co-financed from the funds of the Ministry of Culture and National Heritage, coming from the Culture Promotion Fund as part of the programme 'Composing Commissions' realised by the National Institute of Music and Dance.

 

25 maja / 25 May

środa / Wednesday

21.00 / 9 pm

Wrocław, NFM
Sala Kameralna / Chamber Hall

 

Poloness

Koncert Wrocławskiego Oddziału Związku Kompozytorów Polskich

Concert of Polish Composers’ Union Wrocław Division

 

Łukasz Długosz – flety / flutes
Agata Kielar-Długosz – flety / flutes
Marek Toporowski – klawesyn / harpsichord

 

Program:

Grażyna Pstrokońska-Nawratil Landmannalaugar Sonata na dwa flety i klawesyn / for two flutes and harpsichord (2019)

Tomasz Skweres Erdschatten na flet barokowy i klawesyn – wersja na współczesny flet poprzeczny i klawesyn / for Baroque flute and harpsichord –version for modern transverse flute and harpsichord** (2022)

Piotr Drożdżewski, Grzegorz Wierzba, Anna Porzyc, Katarzyna Dziewiątkowska, Ryszard Klisowski, Adam Porębski, Mateusz Ryczek Poloness – suita na flety i klawesyn / suite for flutes and harpsichord** (2022)

 

Zamówienie utworu Landmannalaugar Sonata na dwa flety i klawesyn G. Pstrokońskiej-Nawratil dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca. / The commissioning of Landmannalaugar Sonata for two flutes and harpsichord by G. Pstrokońska-Nawratil was co-financed from the funds of the Ministry of Culture and National Heritage, coming from the Culture Promotion Fund as part of the programme 'Composing Commissions' realised by the National Institute of Music and Dance.

 

 

26 maja / 26 May

czwartek / Thursday

19.00 / 7 pm

Wrocław, NFM

Sala Czarna / Black Hall

 

Pasja / Passion

Koncert kameralny / Chamber concert

 

Kwartludium:

Dagna Sadkowska – skrzypce / violin

Michał Górczyński – klarnet, klarnet basowy / clarinet, bass clarinet

Paweł Nowicki – instrumenty perkusyjne / percussive instruments

Piotr Nowicki – fortepian / piano

 

Program / Programme:

Magdalena Gorwa być/nie być na skrzypce, klarnet, perkusję i fortepian / for violin, clarinet, percussion and piano** (2022)

Bartosz Witkowski Nothing to Explainna 4 wykonawców / for 4 performers** (2021–2022)

***

Matuesz Ryczek Pasja na skrzypce, klarnety, perkusję i fortepian / for violin, clarinets, percussion and piano** (2022)

 

Zamówienie utworu Pasja na skrzypce, klarnety, perkusję i fortepian M. Ryczka dofinansowano ze środków pochodzących ze stypendium Miasta Wrocławia. / The commissining of the Pasja for violin, clarinets, percussion and piano by M. Ryczek was co-financed from the funds of a City of Wrocław scholarship

 

 

 

27 maja / 27 May

piątek / Friday

19.00 / 7 pm

Wrocław, NFM

Sala Czerwona / Red Hall

Wizje ulotne / Fugitive Visions

Koncert multimedialny / Multimedia concert

 

Szymon Bywalec – dyrygent / conductor

Dorota Adamczak – fortepian / piano

Paweł Hendrich, Adam Porębski – elektronika / electronics
Marian Oslislo – grafika tworzona na żywo / live graphics

Krzysztof Zygalski – asystent / assistant

Ksawery Kaliski – wideo / video

Orkiestra Muzyki Nowej / Ensemble OMN

 

Program / Programme:

Dariusz Przybylski Chamber Symphony (2021)

Adam Porębski Muzyka złudzeń na orkiestrę kameralną i elektronikę / for chamber orchestra and electronics** (2022)

Paweł Hendrich Phantomaticon na orkiestrę kameralną, fortepian i komputer / for chamber orchestra, piano and computer (2021)

***

Ewa Synowiec Diabolus in musica (1984), NDSL cz. 4 (1983), Pejzaże z lotu ptaka (1985) – kompozycje graficzne / graphic compositions

Kalki – improwizacja do grafiki tworzonej na żywo przez Mariana Oslisla / improvisation to graphic works created live by Marian Oslislo

 

Zamówienie utworów Chamber Symphony D. Przybylskiego dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie“, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca. / The commissionings of the Chamber Symphony by D. Przybylski was co-financed from the funds of the Ministry of Culture and National Heritage, coming from the Culture Promotion Fund as part of the programme “Composing Commissions“ realised by the National Institute of Music and Dance.

 

 

28 maja / 28 May

sobota / Saturday

18.00 / 6 pm

Wrocław, BWA Wrocław Główny

 

CelloCode

Wydarzenie specjalne / Special event

 

Tomasz Strojecki – wideo / video

Adrian Foltyn – projekcja dźwięku / sound projection

Polish Cello Quartet:

Tomasz Daroch, Wojciech Fudala, Krzysztof Karpeta, Adam Krzeszowiec – wiolonczele / cellos

 

Program / Programme:
Adrian Foltyn Overfitted Hypertune na 4 wiolonczele, taśmę i wideo / for 4 cellos, tape and video** (2022)

Witold Szalonek 1+1+1+1 na 1–4 instrumentów smyczkowych / for 1–4 string instruments (1969)

 

Współorganizator / In partnership with: BWA Wrocław Galerie Sztuki Współczesnej

 

Zamówienie utworu Overfitted Hypertune na 4 wiolonczele, taśmę i wideo A. Foltyna dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca. / The commissioning of Overfitted Hypertune na 4 cellos, taśmę i wideo by A. Foltyn was co-financed from the funds of the Ministry of Culture and National Heritage, coming from the Culture Promotion Fund as part of the programme 'Composing Commissions' realised by the National Institute of Music and Dance.

 

28 maja / 28 May

sobota / Saturday

20.00 / 8 pm

Wrocław, NFM

Sala Czarna / Black Hall

 

No Limits?

Koncert multimedialny / Multimedia concert

 

Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble

Małgorzata Mikulska – flety / flutes

Tomasz Sowa – klarnet basowy / bass clarinet

Krzysztof Guńka – saksofony / saxophones

Aleksandra Krzak – fagot / bassoon

Barbara Mglej – skrzypce / violin

Jakub Gucik – wiolonczela / cello

Aleksander Wnuk – perkusja / percussion

Martyna Zakrzewska – fortepian, MIDI / keyboards

Piotr Peszat – elektronika / electronics, Ableton Push

 

Kuratorzy / Curators: Krzysztof Stefański, Martyna Zakrzewska

 

Program / Programme:

Monika Szpyrka No-body na głos kobiecy i sampler / for female voice and sampler (2019)

Viacheslav Kyrylov Vis-à-vis na zespół / for ensemble (2020)

Piotr Peszat TVTVT — Intronisation na Ableton Push solo, performerów live electronics i live video / for solo Ableton Push, performers, live electronics and live video** (2022)

Rafał Ryterski Disco Bloodbath (Got to be real) na zespół i elektronikę (wersja na 6 instrumentów) / for ensemble and electronics (version for 6 instruments) (2018)

Marta Śniady YOUR ONLY LIMIT IS YOU na dwóch performerów, audio playback i wideo / for two performers, video and audio playback*(2019)

 

 

29 maja / 29 May

niedziela / Sunday

17.00 / 5 pm

Wrocław, NFM

Sala Czerwona i foyer -3 / Red Hall and foyer -3

 

Obraz, światło, dźwięk / Image, Light, Sound

Koncert multimedialny / Multimedia concert

 

Andrzej Bauer – dyrygent / conductor

Ewa Liebchen – flet / flute
Jakub Gumiński – puzon / trombone

Anna Niedźwiedź – niewidzialny sopran / invisible soprano

Sławomir Kupczak, Pierre Jodlowski – elektronika / electronics

Ewa Trębacz – przestrzenna projekcja dźwięku / surround sound projection

Chain Ensemble

 

Program / Programme:

Pierre JodlowskiOuter Space na puzon, wideo, światła i elektronikę / for trombone, video, lights and electronics (2018)

Ewa Trębacz Ligeia na niewidzialny sopran, zespół i przestrzenną warstwę elektroniczną / for invisible soprano, ensemble and surround sound*(2016)

Sławomir Kupczak Halny na elektronikę i improwizujacego flecistę / for electronics and improvising flutist (2017)

Grzegorz Pieniek Inner Voyage na instrumenty i światła / for instruments and lights**(2020–2022)

 

Utwór Ligeia Ewy Trębacz powstał we współpracy z Anną Niedźwiedź i Josiahem Boothbym. / Ligeia by Ewa Trębacz was composed in collaboration with Anna Niedźwiedź and Josiah Boothby.

 

Halny otrzymał rekomendacje na 66. Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów w San Carlos de Bariloche w Argentynie. The Halny received a recommendation at the 66th International Composers Rostrum in San Carlos de Bariloche, Argentina.

 

Zamówienie utworu Inner Voyage G. Pieńka dofinansowano ze środków AKM / austro mechana. / Comissioning of the Inner Voyage by G. Pieniek was co-financed from the funds of AKM / austro mechana.

 

 

29 maja / 29 May

niedziela / Sunday

19.00 / 7 pm

Wrocław, NFM foyer -1, 0, +1

 

Minotaur

Performance

 

Mateusz Feliński – róg / horn

Ewa Trębacz – przestrzenna projekcja dźwięku / surround sound projection

 

Program / Programme:

Ewa Trębacz Minotaur na róg i przestrzenną warstwę elektroniczną / for horn and surround sound(2005)

 

Utwór powstał przy współpracy z Josiahem Boothbym. / The work was composed in collaboration with and Josiah Boothby.

 

 

29 maja / 29 May

niedziela / Sunday

20.00 / 8 pm

Wrocław, NFM
Sala Główna / Main Hall

 

Smyczki / Strings

Finał festiwalu / Festival finale

 

Christian Danowicz – dyrygent / conductor

Adam Bałdych – skrzypce / violin

NFM Trio Smyczkowe Leopoldinum:

Christian Danowicz – skrzypce / violin

Michał Micker – altówka / viola

Marcin Misiak – wiolonczela / cello

Ewa Trębacz – przestrzenna projekcja dźwięku / surround sound projection

NFM Orkiestra Leopoldinum / NFM Leopoldinum Orchestra

 

Program / Programme:

Ewa Trębacz Metanoia – koncert na skrzypce, orkiestrę smyczkową i przestrzenną warstwę elektroniczną / concerto for violin, string orchestra and surround sound (2020)

Piotr Tabakiernik in latitudinem na trio smyczkowe i orkiestrę smyczkową / for string trio and strings** (2022)

Przemysław Scheller Dziewczynka z zapałkami na orkiestrę smyczkową / for string orchestra (2019)

Tomasz Skweres Concertino na orkiestrę smyczkową / for string orchestra (2018)

 

Zamówienie utworu Metanoia – koncertu na skrzypce, orkiestrę smyczkową i przestrzenną warstwę elektroniczną

E. Trębacz dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie“, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca. / The commissioning of the Metenoia – concerto for violin, string orchestra and surround sound by E. Trębacz was co-financed from the funds of the Ministry of Culture and National Heritage, coming from the Culture Promotion Fund as part of the programme 'Composing Commissions' realised by the National Institute of Music and Dance.

 

 

* polskie prawykonanie / Polish premiere
** prawykonanie / world premiere

 

Organizator zastrzega sobie możliwość dokonania zmian w programie. / The Presenter reserves the right to make changes to the pogramme.

 

 



Chcesz kupić nasze zdjęcia?
ZOBACZ OFERTĘ
Copyright © 2003-2024 dlastudenta.pl

FB dlaMaturzysty.pl reklama