Wprowadzenie dobrych nawyków w sferze zawodowej może sprawić, że codzienne obowiązki staną się przyjemnością – wpłyną nie tylko na skrócenie czasu wykonywanych zadań, ale także poprawią efektywność i skuteczność różnych działań. Jednak które z dobrych praktyk warto wprowadzić, by zoptymalizować czas poświęcony sprawom zawodowym? Oto garść propozycji, dzięki którym przełamiesz rutynę i zaoszczędzisz nieco czasu!
Praca jest ważną częścią Twojego życia? Nic w tym dziwnego – w końcu nie tylko zapewnia dochód, ale także daje możliwość rozwoju, spełnienia marzeń i nawiązywania nowych znajomości. Jednak by wykonywany zawód był jedynie źródłem satysfakcji, a nie stresu, warto uwzględnić kilka dobrych nawyków, które poprawią Twoją efektywność, samopoczucie i zdrowie.
1. Planuj swoje zadania z wyprzedzeniem
Niezależnie od tego, czy pracujesz w biurze, czy w domu, dobrze jest mieć jasny obraz tego, co masz do zrobienia, jakie są priorytety i terminy. Możesz skorzystać z różnych metod zarządzania czasem, jak choćby:
Wspomniane techniki pomogą Ci uniknąć chaosu, zapominalstwa i przeciążenia. Nauczą Cię one ustawiać zadania zgodnie z ich priorytetem.
2. Zadbaj o ergonomię stanowiska pracy
Praca przy komputerze może być obciążająca dla Twojego ciała i wzroku, dlatego zadbaj zawczasu o odpowiednie ustawienie monitora, klawiatury, myszki i krzesła. Pamiętaj też o robieniu regularnych przerw, podczas których np. poruszasz się, rozciągniesz i zrelaksujesz oczy.
Nie masz możliwości dostosowania miejsca pracy do swoich potrzeb? W takim razie postaw na przestrzeń coworkingową. Za przykład może posłużyć strefa CoWork w centrum handlowym Aleja Bielany Wrocław. To wygodna alternatywa dla home office – przestrzeń, na którą składają się komfortowe stanowiska pracy, a także strefa chilloutu czy sale konferencyjne. Więcej informacji o ofercie coworkingu we Wrocławiu znajdziesz na: https://www.alejabielany.pl/pl/cowork
3. Usuń wszystkie rozpraszacze
Smartfon, media społecznościowe, rozmowy z kolegami – to tylko przykłady rozpraszaczy, które mogą zaburzać Twój rytm pracy i obniżać Twoją koncentrację. Spróbuj ograniczyć te czynniki do minimum, wyłączając powiadomienia, wyciszając telefon i ustalając z zespołem konkretne godziny na komunikację.
4. Dbaj o porządek
Zasada ta nie dotyczy jedynie biurka – chodzi także o dokumenty, pliki i wiadomości e-mail. Postaraj się posegregować, oznaczyć i zarchiwizować wszystko to, co jest ważne. Przy okazji usuń lub wyrzuć te rzeczy, które z perspektywy czasu wydają Ci się kompletnie zbędne.
Gdy tylko uporasz się z pierwszym etapem porządków, zacznij grupować wiadomości i dokumenty na bieżąco. Dzięki temu zaoszczędzisz sporo czasu, a przy okazji zwiększysz bezpieczeństwo różnych danych.
Oczywiście, zaproponowaną listę dobrych nawyków w pracy możesz rozszerzać o inne podpunkty. Dobrym pomysłem będzie np. picie jednej szklanki wody co godzinę, robienie przerwy obiadowej o stałej porze lub pójście na zajęcia jogi o poranku. Wprowadzenie dobrych nawyków w pracy może przynieść Ci wiele korzyści:
Pamiętaj, by dobre nawyki w pracy wprowadzać stopniowo – dzięki temu nie zaburzysz swojego naturalnego rytmu pracy, a przy okazji sprawdzisz, czy wdrożona zmiana oddziałuje pozytywnie na Twoje życie zawodowe. W końcu każdy jest inny i ma odmienne potrzeby. Zacznij od małych kroczków, a szybko zauważysz efekty!
Artykuł sponsorowany
fot. INGKA
Komentarze, opinie, wypowiedzi (0)
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Dodaj opinięBrak komentarzy. Bądź pierwszy i dodaj komentarz.