Ponad 40 najpiękniejszych zabytkowych samochodów sportowych, międzynarodowe załogi głównie z Niemiec, Szwajcarii i Hiszpanii, wielka ekspozycja samochodów sportowych na Rynku we Wrocławiu.
Już niebawem rusza pierwszy w Polsce Międzynarodowy Rajd Zabytkowych Samochodów Sportowych „Viva Polonia Classic”. Buggatti T37 z 1927, Jaguar SS100 z 1937 czy Mercedes Benz SSK z 1929 roku to tylko niektóre z przepięknych sportowych samochodów zabytkowych które w dniach 8-11 czerwca 2005 roku będzie można obejrzeć na Rynku we Wrocławiu oraz na trasie przejazdu rajdu w okolicach Wałbrzycha, Jeleniej Góry i Opola.
Swój udział w rajdzie potwierdziło ponad 40 załóg z Europy. Od 8 czerwca będą gościli oni we Wrocławiu. Każdego dnia rajdu (9-11 czerwca) ekipy pokonają ponad 200 kilometrowe trasy wiodące przez Dolny Śląsk i Kotlinę Kłodzką. Dzięki uprzejmości władz miasta Wrocławia, które objęły Honorowy Patronat nad imprezą, samochody będą miały start i metę na Rynku we Wrocławiu. Również na Rynku będzie zlokalizowany park maszynowy. Dzięki temu, każdego dnia po południu i wieczorem, mieszkańcy miasta będą mieli okazję obejrzenia tych niezwykłych pojazdów.
Trasa rajdu została przygotowana tak, aby uczestnicy mogli zobaczyć wybrane, piękne pałace i zamki Dolnego Śląska. W ciągu trzech dni odwiedzą pałace w Łomnicy i Mosznej, zamki w Książu i Bolkowie, Sanktuarium Św. Jacka w Kamieniu Śląskim i Fundację w Krzyżowej. We wszystkich tych miejscach oraz na trasie przejazdu mieszkańcy będą mogli podziwiać te przepiękne samochody. Szczegółowy plan godzinowy oraz trasa przejazdu znajdują się na stronie www.vivapolonia.com.
Ocena załóg W przededniu rajdu, podczas spotkania dla kierowców, załogi otrzymują specjalnie przygotowaną książkę trasy Roadbook. Zawiera ona dokładny opis trasy wraz z określeniem czasu w jakim trasa powinna zostać pokonana. Uczestnicy rajdu muszą przejechać trasę zgodnie ze wskazówkami oraz czasie w nim przewidzianym. Czas mierzony jest na punktach kontrolnych na trasie oraz przy dojeździe do miejsc postoju przewidzianych w programie.
Punktowany jest nie tylko czas i dokładność przejazdu. Uczestnicy rajdu muszą wykazać się także spostrzegawczością. Roadbook zawiera pytania dotyczące mijanych miejsc. Za prawidłowe odpowiedzi załogi otrzymują punkty. Na trasie zainstalowane są także punkty kontrolne z pieczątkami. Zadaniem uczestników rajdu jest zdobycie wszystkich pieczątek i umieszczenie ich w odpowiednim miejscu książki trasy. Wszystkie te działania są punktowane i wpływają na ostateczną klasyfikację załogi.
Punkty można również zdobyć w konkurencjach dodatkowych organizowanych najczęściej podczas przerw, np. jazda na odległość - kierowca otrzymuje zadania przejechania np. 80 cm. Punktowane są załogi które najdokładniej przejadą trasę.
Wybrane modele samochodów biorące udział w Rajdzie
Austin Healy 100 1956 Bugatti T37, 1927 Chevrolet Corvette, 1961 Citroen DS 20, 1969 Jaguar, 1959 Jaguar E Lightweight, 1962 Jaguar MKII 3.8 ,1962 Jaguar SS100, 1937 Jaguar XK 120 OTS, 1950 Jaguar XK 150 Roadster ,1958 Jaguar XK150DHC / MGB GT V8 MB 300SL / Jaguar E-Type ,1961 Mercedes 300 SL, 1961 Mercedes Benz 230 ,1965 Mercedes Benz 300SLS, 1957 Mercedes Benz SSK, 1929 Porsche 356 A GT Coupe, 1957 Porsche 356 B, 1960 Porsche 356 Vor A, 1955 Porsche 911, 1970 Porsche 914/6, 1970 Sunbeam Tiger ,1965 Sunbeam Tiger MK1A, 1966 Triumph TR 3A, 1957
Formuła rajdu Tegoroczny rajd ma wyjątkową formułę i jest przygotowaniem znacznie większego, planowanego na następny rok wydarzenia. Uczestnikami rajdu są głównie ekipy międzynarodowe, które odwiedzają nasz kraj na specjalne zaproszenie. Przyszłoroczna formuła wydarzenia będzie miała charakter otwarty. Rajd oceniany jest wyłącznie w kategorii regularity, a uczestnicy poruszają się po drogach publicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Viva Polonia Classic Międzynarodowy Rajd Zabytkowych Samochodów Sportowych to impreza plenerowa, odbędzie się na wrocławskim Rynku od 2005-06-08 do 2005-06-11 Organizator: Biuro Promocji Miasta UM Wrocławia, Plan B - Agencja do zadań specjalnych
|