Opis
Bohaterem jest czterdziestokilkulatek o bardzo niskim poczuciu własnej wartości. Taki Pan Nikt, który staje się uzurpatorem, bo chcąc wypełnić własną pustkę i poczuć się Kimś, przywłaszcza sobie osobowość przywódcy Pomarańczowej Alternatywy.
„Pomarańczyk” dotyka ważnej kwestii braku ideałów we współczesnym świecie, mówi o karkołomnym zabiegu „kradzieży” osobowości człowieka, który takie ideały posiadał, o braku stałych wartości, braku szacunku dla tego, co w niedalekiej przeszłości było jeszcze w naszym życiu ważne i cenne, i dla tych, którzy niedawno byli naszymi bohaterami. To również rzecz o dramacie byłych bohaterów.
Tomasz Hynek – reżyser, kompozytor, dyrygent, absolwent Akademii Muzycznej oraz Akademii Teatralnej w Warszawie. Twórca muzyki do blisko 30 spektakli realizowanych między innymi przez Macieja Wojtyszkę, Zbigniewa Zapasiewicza. Od 2000 r. współpracuje jako kompozytor Markiem Fiedorem [m.in. „Anioły w Ameryce”, „Matka Joanna od Aniołów”, „Baal”]. Jako reżyser zadebiutował w 1999 r. w Teatrze im. Węgierki w Białymstoku inscenizacją „Małego księcia” Antoine’a de Saint-Exupéry’ego z własną muzyką. Zrealizował kilkanaście spektakli, wśród nich „A ja, Hanna” z ostrą muzyką rockową do trenów Jana Kochanowskiego (2011), „Nienasycenie” Witkacego (2009), „God.com” na podstawie „Czekając na Godota” Samuela Becketta (2006), „Piaskownica” Michała Walczaka (2005), „Czarujący korowód” Wernera Schwaba (2002), „Spokój w głowie” wg Tymona Feusette (2002), „Suburbia” Erica Bogosiana (2001). Pracował w teatrach Studio i Współczesnym w Warszawie, w Teatrze im. Kochanowskiego w Opolu, w Teatrze Horzycy w Toruniu, w Teatrze Polskim w Poznaniu. Jego najnowszy spektakl „A ja, Hanna” przyniósł mu 4 nagrody: Grand Prix za reżyserię na XXXVI Opolskich Konfrontacjach Teatralnych, I nagrodę na IX Wałbrzyskich Fanaberiach Teatralnych (2011) oraz dwie Złote Maski – za najlepsze widowisko roku 2011 oraz za muzykę (2012).
Równolegle do pracy nad „Pomarańczykiem” Tomasz Hynek komponuje muzykę do „Zamku” wg Franza Kafki w reżyserii Marka Fiedora we Wrocławskim Teatrze Współczesnym.
Maryna Wyszomirska – scenograf, kostiumograf, pracuje dla teatru i filmu. Ukończyła Wydział Malarstwa i Rysunku Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. W teatrze współpracowała jako asystent scenografa m.in. z Agnieszką Zawadowską, Justyną Łagowską, Izabelą Toroniewicz oraz Janem Kozikowskim przy spektaklach Agnieszki Glińskiej, Mai Kleczewskiej i Marka Fiedora. Autorka scenografii i kostiumów do przedstawień Szczepana Szczykno i Julii Kowen.
reżyseria i muzyka: Tomasz Hynek
scenografia: Maryna Wyszomirska
premiera: 17, 18 i 19 maja 2013
obsada:
X. – Aleksandra Dytko
M. – Marek Kocot [gościnnie]
Inni – Elżbieta Kozak [statystka, inspicjentka, suflerka]