Teatr
Ciao Ciao Bambina

Ciao Ciao Bambina

Opis

Reżyseria i koncepcja: Nicola Palladini
Scenariusz: Małgorzata Wojtulewicz

Spektakl muzyczny Nicoli Palladiniego inspirowany życiem Marino Mariniego. Najsłynniejsze włoskie piosenki w autorskiej interpretacji musicalowego aktora z Rzymu, z towarzyszeniem zespołu muzycznego.

Zamknięty w nieco ponadgodzinną przestrzeń spektakl to propozycja dla odbiorców najintymniejszych przeżyć. Od momentu wejścia na scenę bohatera, zostajemy uwikłani w tę sztukę niczym w zakład Pascala. Nie możemy w niej nie uczestniczyć. 

Materią, z której utkano opowieść, jest świadomie podana biografia Marino Marini. Na absolutnie szczerej, osobistej relacji z życia, Nicola Palladini zbudował sceniczny przekaz, przez który chce się z nami komunikować. 

Wystarczy świadomość, że jest to wybitny aktor musicalowy, który dzieli się z nami swoim kunsztem wokalnym, tanecznym i niezwykłą umiejętnością porwania widza.

Nic nie podważa wiarygodności bohatera, który prowadzi nas przez niemal czterdzieści lat szlagierów włoskiej piosenki.

Spektakl muzyczny “Ciao Ciao Bambina” to podróż przez historię włoskiej piosenki i utwory dobrze znane polskiemu odbiorcy. Bohater wspomina swoje życie i drogę artystyczną, prowadząc nas przez trzy dekady XX wieku. Towarzyszymy mu w podróży promem wycieczkowym do Stanów Zjednoczonych końca lat 40-tych, gdzie poznajemy klimat nowojorskiej Małej Italii. Po powrocie do Europy widzowie udają się w towarzystwie Marino Mariniego do kabaretów Neapolu i Rzymu, a także paryskiej Olimpii, gdzie biorą udział w jego wielkim sukcesie nad Sekwaną. Spora część spektaklu koncentruje się na ogromnym sukcesie, jaki Marino Marini odniósł w Polsce. Poznajemy historię jego wielkiej popularności nad Wisłą oraz genezę słynnej diety Twist, którą tam spopularyzował.

W ciągu 90 minut usłyszymy szlagiery: ''Tu vuo fa l'americano'', ''L'Italiano'', “Azzurro”, “Marina”, ''O'sole mio'', ''Love in Portofino'', ''Volare'', “Mamma”, “Guarda che luna”, "That's amore", "Mambo Italiano","Quando, quando quando", "Buonasera Signorina", "Arivederci Roma", "Piove"  czy ''Nie płacz kiedy odjadę''.

Tekst przekazywany jest z dramatycznym nerwem i silną wewnętrzną dynamiką, a kiedy tego wymaga – z lekkością. Sam wybór sceny, na której jest grany, a także formy wydaje się bardzo przemyślaną drogą ku odbyciu zarówno intymnego spotkania z publicznością, jak i chęcią porwania widzów do tańca.

Kiedy trzeba – ascetyczna forma przekazu i samotna oświetlona sylwetka w przestrzeni ciemności, a kiedy indziej pełna energii porywająca zabawa z publicznością nie pozwalają na rozproszenie uwagi publiczności.

Unikatowe, widowiskowe videoprojekcje, porywająca muzyka, śpiew i znakomita gra aktorska współgrają zwłaszcza w sferze cieni i odcieni, impresyjnych wrażeń i skojarzeń, mgnień nastrojów, barw, kształtów, słów. Jeden wrażenia łapie w barwy, drugi w słowa. Wszystko razem tworzy świat wyjątkowy.

Palladini prezentuje widzom uczucia złapane w sieć słów i rytm poezji. Głównie uczucia. A jak uczucia, to, naturalnie, miłość w najprzeróżniejszych swych odcieniach.

Spełniło się zamierzenie twórców, którym zależało na intymnym kontakcie z widzami. Ciao Ciao Bambina to nie tylko spektakl. To przesłanie skierowane do każdego z nas.

Ostatnio dodane
Kolejność fal
Kolejność fal - recenzja spektaklu Wrocław

Wrocławski Teatr Współczesny zrealizował nagrodzoną sztukę Filipa Zawady.

Popularne
Zmarł Dariusz Siatkowski
Zmarł Dariusz Siatkowski

11 października, w wieku 48 lat, zmarł znany polski aktor, Dariusz Siatkowski. Przyczyna śmierci nie jest znana, jak poinformował Teatr im. Jaracza w Łodzi, gdzie przez ostanie lata pracował aktor, śmierć nastąpiła nagle w jednym z hoteli poza Łodzią.

W przeddzień czegoś większego
W przeddzień czegoś większego

Z Bartoszem Porczykiem - zwycięzcą Przeglądu Piosenki Aktorskiej w 2006 oraz twórcą spektaklu "Smycz", która stała się ważnym wydarzeniem na kulturalnej mapie Wrocławia - o pracy w teatrze i planach na przyszłość rozmawia Marcin Szewczyk.

"Gry" na wielu poziomach
"Gry" na wielu poziomach

W 1988 roku w jednym z izraelskich kibuców 11 mężczyzn zgwałciło 14-letnią dziewczynkę. W późniejszym procesie sądowym jedynie 4 spośród nich zostało uznanych winnymi i skazanych na karę pozbawienia wolności.