Opis
Harmonia Przeciwstawień. Polska
Premiera spektaklu Studia Matejka z udziałem zaproszonych artystów
Projekt „Harmonia Przeciwstawień. Polska” jest próbą spojrzenia na sytuację społeczno-polityczną Polski z różnych perspektyw – lokalnych i zagranicznych. Odwołując się do historii oraz aktualnych wydarzeń (przede wszystkim kontrastów obecnych w życiu społecznym, tradycji i kulturze Polski), artyści stworzą subiektywny pejzaż tego, czym dla nich jest Polska. Projekt ma także na celu zadawanie wszystkim uczestnikom – artystom i publiczności – trudnych, kontrowersyjnych pytań, zarówno społeczno-politycznych, jak i egzystencjalnych, aktualnych dla współczesnego Europejczyka.
Studio Matejka, jako otwarte laboratorium ekspresji teatralnej, działające w rygorystycznie określonych ramach, podejmuje wyzwanie pracy nad spektaklem site-specific. Projekt „Harmonia Przeciwstawień. Polska”, odwołujący się do konkretnego miejsca, bazujący na interakcji artystów z przestrzenią i widzem oraz wymagający od widzów aktywnego zaangażowania, jest działaniem wykraczającym poza tymczasowe doświadczenie pracy Studia.
Performerzy: Cécile Da Costa (Francja/Czechy), Agnieszka Ćwieląg, Marek Gluziński, Teodora Grano (Włochy), Orfeusz Jakubiszyn, Kamila Klamut, Aleksandra Kugacz, Sophia Moussa (Liban), Claude Mumbere (Kongo/USA), Bartosz Ostrowski, Natalia Pieczuro (Polska/Belgia), Orest Sharak (Ukraina), Konstantinos Symsiris (Grecja)
Reżyseria: Matej Matejka
Asystenci reżysera: Alexandra Kazazou i Irena Toma¾in
Choreografia: Magdalena Koza
Scenografia: Tomáš ®i¾ka
Intermedia: Meg Janus i Alexandra Bury
Muzyka: Maok i DJ Teskko
Kostiumy: Simela Ziota i Dominika Kuźniar
Koncepcja i organizacja: Matej Matejka, Agnieszka Ćwieląg, Marek Gluziński
Dyrektor techniczny: Marcin Wójcik
Koordynator projektu: Aleksandra Konopko
Produkcja: Fundacja Studio Matejka we współpracy z Instytutem Grotowskiego
Studio Matejka to laboratorium teatru fizycznego prowadzące badania w zakresie technik performansu XXI wieku, które funkcjonuje ponad granicami – między poszczególnymi gatunkami performansu, różnymi technikami treningowymi oraz między ekspresją indywidualną a rezonansem grupowym. W toku praktycznych badań aktorzy rozwijają sprawność, by móc „wypowiedzieć się” fizycznie, wykorzystując różne myśli, obrazy i słowa. W pracę artystyczną Studia zaangażowanych jest 19 osób z 11 krajów.
Więcej informacji: www.studiomatejka.com