"Jak to dobrze, że mamy pod dostatkiem" - najnowsza premiera WTW [FOTO]
2016-05-04 15:02:08 | WrocławJuż 7 maja odbędzie się prapremiera najnowszego spektaklu Wrocławskiego Teatru Współczesnego. "Jak to dobrze, że mamy pod dostatkiem" w reżyserii Katarzyny Szyngiery, na podstawie +++ [Trzema krzyżykami] i Ciągu dalszego autorstwa Helmuta Kajzara. Prezentujemy zdjęcia z próby!
Zobacz zdjęcia z próby przed premierą>>
Opis spektaklu:
W "Ciągu dalszym", nie tylko za sprawą wspomnianego w podtytule sztuki ekskluzywnego domu towarowego [KaDeWe], ale przede wszystkim w odniesieniu do relacji międzyludzkich, drapieżnie i mocno wybrzmiewa dziś temat konsumpcji i kapitału. "Dom towarowy wszędzie naokoło" – pisze Kajzar, przyglądając się współczesnym wyrobnikom twarzy, wystawionej na pokaz ludzkiej dekoracji. Jakie społeczne koszty poniosą kolejne pokolenia, dla których życiowy horyzont stanowi TINA ["There is no alternative"], słynny slogan Margaret Thatcher dotyczący braku alternatywy dla globalnego kapitalizmu? Czy dziś możliwy jest w ogóle gest społecznej apostazji?
W "Jak to dobrze, że mamy pod dostatkiem", wychodząc od tekstów Kajzara, testujemy sytuację, kiedy wewnątrz sprawnie działającego mechanizmu – społeczeństwa – pojawia się wirus. Czy organizm zdegeneruje się czy umocni? A może zwalczy chorobę poprzez wynalezienie kolejnej atrakcji, jeszcze bardziej szokującej i potwornej?
Helmut Kajzar
"Jak to dobrze, że mamy pod dostatkiem"
na podstawie +++ [Trzema krzyżykami] i Ciągu dalszego
adaptacja: Iga Gańczarczyk
reżyseria: Katarzyna Szyngiera
scenografia: Agata Baumgart
reżyseria świateł i projekcje wideo: Marek Kozakiewicz
muzyka: Damian Pielka
ruch sceniczny: Cezary Tomaszewski
asystent reżysera: Marcin Łuczak
inspicjent: Halina Lis-Olszewska
obsada:
Katia – Anna Kieca
Ewusia – Maria Kania
Nella – Ewelina Paszke-Lowitzsch
Bezimienny – Krzysztof Boczkowski
Student – Marcin Łuczak
Eden – Jerzy Senator
Faust-Mefisto – Maciej Tomaszewski
Jajczarz – Zdzisław Kuźniar
Prapremiera już 7 maja na Scenie na Strychu WTW.
MD/ip
fot. Krzysztof Zatycki