Sztuka
Forum Musicum 2012 - program

Forum Musicum 2012 - program

  • 2012-08-23, , godzina 20:00, do 2012-08-26
  • Filharmonia im. Witolda Lutosławskiego, Wrocław
  • Zobacz profil >>

Opis

Prezentujemy na program tegorocznej edycji Festiwalu Forum Musicum, który odbywać się będzie w dn. 23-26. sierpnia.

23.08 (czw) | Ratusz, godz. 20:00                             
„Gaudeamus omnes” – muzyka piszczków miejskich wieków XVI i XVII
Cappella de la Torre, Lipsk
Katharina Bäuml – kierownictwo artystyczne
Birgit Bahr – pomort, flet prosty
Falko Munkwitz – puzon
Annette Hils – dulcjan basowy, flet prosty
Peter A. Bauer – perkusja
Ulrich Wedemeier – lutnia, gitara renesansowa
Katharina Bäuml – szałamaja, pomort
Program:
Anonim (wyd.Petrucci, 1503) – Dit le Bourgignon
Andrea Falconieri (1585/6–1656) – Ciaccona
Tilman Susato (1500–1562) – Battaglia
Pierre Attaignant (ca. 1520) – Tourdion
Juan Ambrosio Dalza (?–1508) – Calata a la Spagnola

Jan Pieterszoon Sweelinck (1562–1621) – Ballo del Granduca

Heinrich Isaac (c.1450–1517) – Battaglia à 4
tradycyjny standard renesansowy – Ballo del Granduca

Fabritio Caroso (1525–1581) – Canarios
Arnold von Bruck (c. 15001554) – So trincken wir alle

Luís de Milán (1500–1561) – Pavana i Galliarda
Bartolomeo Tromboncino (1470–1535) – Ostinato vos seguire
* ** * * * * * przerwa
Cancionero de Palacio (koniec XV w.) – Propińan de Melyor
Juan del Enzina (1469–1529) – Si habrá en este baldrés
Cancionero de Palacio – Rodrigo Martinez

Juan del Enzina – La bella malmaridada
Francisco Guerrero (1528–1599) – Pange lingua

Anonim – Gaudeamus omnes Annae matris
Josquin Desprez (1450–1521) – In te Domine speravi
Anonim – Canto
Antoine Busnois (c.1430–1492) – Fortune esperée

Anonim (wyd. bracia Hess, 1555) – Pavana,  Gagliarda, Stadtpfeifertanz, Saltarello
Adrian Willaert (1490–1562) – Vecchie letrose

24.08 (pt) | Ratusz, godz. 20:00                            
 „A l’estampida!”  – Tańce i pieśni
Zespół Muzyki Średniowiecznej Euterpe, Gdynia
Barbara Czypul – kierownictwo artystyczne

Weronika Blautenberg – flety proste
Natalia Blautenberg – lira korbowa, flety proste, fidel
Martyna Grabowska – rebek, fidel, citola
Eliza Fronszczyk – fidel, viola
Jerzy Leo – cymbały
Martyna Bobrucka – tubmaryna
Agnieszka Bobrucka – viola
Justyna Rączka – śpiew
Klaudia Brzezińska – bęben
Iwona Michalewska – śpiew, viola, instrumenty perkusyjne

Program:
Anonim (XV w.) – Jacobsruf
Anonim (Włochy, XIV w.) – In pro
Anonim (rękopis Jana z Jasionnej, ok. 1410 r.) – Progenie ex paganica
Alfonso X el Sabio (1221–1284) – cantiga Santa Maria amar
Piotr z Grudziądza (ok.1400 - ok.1480r) – Presulis eminenciam
Anonim (rękopis Jana z Jasionnej) – Da domine colere
Anonim (Czerwona Księga z Monserrat, XIV w.) – Mariam matrem
Anonim, (Włochy, XIV w.) – Parlamento
Anonim (Włochy, XIV w.) – Salterello
Alfonso X el Sabio – cantiga Como somo per sas culpas
Anonim (Francja, XIII w.) – La septime estampie real
Alfonso X el Sabio – cantiga Quen a omagen da virgen
Anonim (XII w.) – Verbum patris humanatur
Anonim (Włochy, XIV w.) – Salterello

*** przerwa***

„Barok a Quatro”
Zespół Fletów Prostych Carmen Alacre,  Dobroszyce
Małgorzata Szymańska – kierownictwo artystyczne

Mateusz Maleszka, Adrian Świerczyński, Kacper Kaczmarek, Bartłomiej Bieńczyk – flety proste

Program:
Arcangelo Corelli (1653–1713) – Sonata op. 6
Largo,Allemanda Vivace, Allegro, Giga
Henry Purcell (1659–1695) – Chaconne
Georg Philipp Telemann (1681–1767) – Suite burlesque
Ouverture, Les Scaramouches, Harlequinade, Colombine, Pierrot, Menuet I, Menuet II,
Mezzetin en Turc

Euterpe  & Carmen Alacre  
Anonim, taniec szkocki wg Johna Playforda (1623–1686) – The Black Nag


25.08 (sob) | Ratusz , godz. 20:00                                      
„Estampie nouviele” –  włoska i francuska muzyka taneczna XIII i XIV wieku
Alta, Wrocław – Warszawa  
Agnieszka Obst-Chwała – fidel
Tomasz Dobrzański – piszczałka jednoręczna i tabor, dudy
Paweł Iwaszkiewicz – szałamaja, dudy

Program:
La Tierche Estampie Roial
La Quinte Estampie Real
La Seste Estampie Real
La Uitime Estampie Real

Trotto
In pro
Chominciamento di Gioia
Salterello
Gaetta
Salterello

Tańce francuskie pochodzą z rękopisu Chansonnier du Roi, Paryż, Bibl. Nationale, 2 połowa XIII w.
Tańce włoskie z rękopisu Lo Add. 29987, Londyn, British Library, przełom XIV I XV w.

26.08 (nd) | Mleczarnia , godz. 20:00                        
Przedwojenny dansing
Orkiestra Wczorajszego Fasonu, Olsztyn
Marek Ruczko – kierownictwo artystyczne
Marek Ruczko vel Markus Mistrz Melancholijnej Komedii – akordeon
Przemysław Mrozowski vel Don Kichot z La Warmii – klarnety i saksofon
Maciej Pancer vel Książę Izydor – perkusja
Serhij Petryczenko vel Dżolo w Białym Garniturze – kontrabas
Alicja Ruczko vel Dama Lama – śpiew
Agnieszka Wojtkowiak vel Tanda Milongierska – skrzypce
Gościnnie: Madame Improwizacja w Czarnej Sukni i Monsieur Błąd w Aksamitnym Meloniku
Orkiestra  Wczorajszego  Fasonu  powstała  na  Warmii  jesienią  2008 roku. Inspiracją dla Orkiestry jest różnorodna tradycja kabaretów oraz orkiestr dwudziestolecia międzywojennego,  a  także  klimat  knajpianego muzykowania. Repertuar Orkiestry stanowi muzyka wczorajszego fasonu, która odnajdywana i odkrywana poprzez pryzmat osobistych  fascynacji, wykonywana  jest przez nas nierzadko z odrobiną humoru i figlarności zabarwionych tonem melancholii. Na repertuar składają się  tanga o nieszczęśliwych miłościach, walczyki,  fokstroty, poleczki oraz inne zasłyszane  lub popełnione przez nas melodie. Orkiestra gra do tańca, posłuchu, a także przy różnych okolicznościach życia i przyrody.

Polecamy
Ostatnio dodane
Popularne
Kolejne pokazy multimedialnej fontanny już wkrótce
Kolejne pokazy multimedialnej fontanny już wkrótce Wrocław

Dla tych, którzy jeszcze nie widzieli nowej atrakcji miasta, mamy dobrą wiadomość - kolejne pokazy już wkrótce!

Pierwszy pokaz największej fontanny w Polsce
Pierwszy pokaz największej fontanny w Polsce

Nowa fontanna we Wrocławiu to największa i najdroższa tego typu inwestycja w Polsce.

Depeszowcy kontra depesze
Depeszowcy kontra depesze

Tutaj każdy chce mieć swój dekalog. Każdy depesz, względnie depeszowiec wiesza go potem na ścianie, obok mnóstwa tłustych, cudownie odbijających światło, wycałowanych i w