Sztuka
Prometeusz - spektakl akrobatyczno-taneczny

Prometeusz - spektakl akrobatyczno-taneczny

Opis

scenariusz i reżyseria, scenografia, adaptacja muzyczna Kamil J. Przyboś
choreografia - Maja Lewicka
kostiumy - Anna Chadaj
reżyseria świateł - Tomasz Filipiak

w rolach głównych:
Paweł Pater , Bartosz Nowak, Jacek Marks, Aleksandra Bieńkowska, Jacek Witkowski, Szymon Flis, Paweł Adamus, Alicja Kamińska, Anna Sobera, Magdalena Przybysławska, Maja Lewicka, Karolina Kuduk, Anna Zielińska, Grażyna Kłębek, Joanna Dankowska, Kamila Świątek

Kanwą przestawienia jest antyczny mit o Prometeuszu, który za pomocą wykradzionego bogom ognia budzi w ludziach rozum, myślenie, kreatywność, pasje i zainteresowanie światem. Niezadowolony z obrotu spraw Zeus posyła na ziemię Pandorę z puszką pełną ludzkich trosk, chorób i lęków. Pandora uwodzi brata Prometeusza (jego intelektualne przeciwieństwo) i namawia do otwarcia puszki, uwalniając na świat wszelkie ludzkie nieszczęścia. Prometeusz mści się na Zeusie, podstępem wymuszając na nim błędny wybór byka ofiarnego. W odwecie Zeus przykuwa Prometeusza do skał Kaukazu, wystawiając go na codzienne cierpienie.

Oś spektaklu wyznacza konflikt Prometeusza z Zeusem. Prometeusz jest tutaj przedstawicielem humanizmu, świeckości, rozwoju i nauki, Zeus natomiast symbolizuje dogmatyczną wiarę, bezkrytyczne kultywowanie tradycji i ślepe, bezmyślne posłuszeństwo.

Przedstawienie opiera się na ruchu, ale nie jest spektaklem stricte tanecznym ani pantomimicznym. Jako główny środek wyrazu artyści wykorzystują tutaj szeroko rozumiany ruch sceniczny, taniec, akrobacje oraz ekwilibrystykę cyrkową.

Pozwalając sobie na szczyptę metafory i fantazji należy patrzeć na ten spektakl jak na przedstawienie dramatyczne, w którym aktorom odebrano mowę, a dodano skrzydła.

Kolejną cechą, która może wyróżniać ten spektakl, jest jego nawiązanie w formie do teatru antycznego. Walorem realizacji jest też połączenie widowiska z teatrem dramatycznym. Treść jest uniwersalna – ponadczasowa, międzykulturowa. 

Produkcja:
Biuro Festiwalowe Impart 2016 we współpracy z Agencją Artystyczną EVEREST


"Organizatorzy chcieli, by spektakl zachwycał. Jestem przekonana, że będzie. Jeśli ktoś nie wierzy, że można przedstawić historię ludzkości w dwie godziny i bez słowa, koniecznie musi „Prometeusza” zobaczyć, a właściwie przeżyć, bo z tego spektaklu nie można wyjść obojętnym"

Karolina Anglart - wroclaw.doba.pl

"Sukces wydarzenia jest więc pewny, dlatego w imieniu redakcji, z czystym sercem polecam to wydarzenie. To interpretacja znanej wszystkim historii, którą każdy powinien zobaczyć, tym bardziej że to rodzima - wrocławska produkcja."

Dorota Czubaj - Wroclove.info 

"To historia powstania cywilizacji. Kamil Przyboś opowiada nam ją bez słów, tylko poprzez ruch, muzykę i prawie nagie ciała artystów. I robi to wspaniale."

Moje Miasto Wrocław 

"Przyboś sprawił, że akrobaci dobrze wiedzą, czym jest gra aktorska na najwyższym poziomie, i z tej wiedzy korzystają. Niesamowite są akrobacje nad sceną. (...) Zobaczcie koniecznie, bo naprawdę warto. Powstał spektakl mądry, wysmakowany wizualnie."

Polecamy
Ostatnio dodane
Konkurs Fotograficzny Głębia Spojrzenia
Zbliża się 11. edycja Studenckiego Konkursu Fotograficznego "Głębia Spojrzenia"

Podziel się ze światem swoimi fotografiami i wygraj wyjątkowe nagrody.

Popularne
Kolejne pokazy multimedialnej fontanny już wkrótce
Kolejne pokazy multimedialnej fontanny już wkrótce Wrocław

Dla tych, którzy jeszcze nie widzieli nowej atrakcji miasta, mamy dobrą wiadomość - kolejne pokazy już wkrótce!

Pierwszy pokaz największej fontanny w Polsce
Pierwszy pokaz największej fontanny w Polsce

Nowa fontanna we Wrocławiu to największa i najdroższa tego typu inwestycja w Polsce.

Depeszowcy kontra depesze
Depeszowcy kontra depesze

Tutaj każdy chce mieć swój dekalog. Każdy depesz, względnie depeszowiec wiesza go potem na ścianie, obok mnóstwa tłustych, cudownie odbijających światło, wycałowanych i w