Sukces kampanii w internecie
2015-08-24 13:47:07 | WrocławW zeszłą sobotę, we Wrocławiu odbył się festiwal MeetUp, na którym gościła szefowa Ministerstwo Edukacji Narodowej, Joanna Kluzik-Rostkowska. MeetUp to wydarzenie, które przyciąga ogromną rzeszę fanów internetowych twórców, których dokonania można oglądać na portalu YouTube.
Kluzik-Rostkowska wzięła udział w panelu dyskusyjnym, promującym szkolnictwo zawodowe pt. „#dobry ZAWODnik”. Kampania polegała na kręceniu filmów, które następnie były umieszczane w internecie. Głównym bohaterem był uczeń technikum informatycznego.
- Po godzinie od umieszczenia filmu notowaliśmy po 32 tys. wejść. Ja też czuję się aktywnym uczestnikiem internetu, ale dopiero przy tej kampanii przekonałam się, że to są dwa światy: internet w odbiorze rodziców i młodych ludzi. Ta kampania przeszła najśmielsze oczekiwania, ponieważ miała około 8,5 mln wejść - opowiadała Kluzik-Rostkowska.
Akcja promująca szkolnictwo zawodowe ma na celu zachęcenie odbiorców do wybierania tego typu szkół po ukończeniu gimnazjum. Twórcom zależało również na przedstawieniu szkół zawodowych w pozytywnym świetle.
- Zwykle dzieje się tak, że zarówno uczniowie jak i ich rodzice dobrze orientują się, które licea w ich okolicy mają dobrą opinię. Natomiast rzadziej mają wiedzę, jakie w ogóle szkoły zawodowe czy technika są na ich terenie i do jakich przygotowują zawodów - powiedziała minister edukacji.
Na szkolnictwo zawodowe będzie przeznaczone ponad 900 mln euro. Kwota zostanie przekazana z funduszy europejskich do końca 2020 r.
Rzeczpospolita/MK
fot. wiki commons