Opis
Reżyser teatralny Volker Lösch zamierza wystawić w Stuttgarcie eksperymentalne przedstawienie greckiej tragedii Eurypidesa „Medea”. Cała obsada sztuki ma składać się z nieprofesjonalnych aktorek tureckiego pochodzenia. Mają one przez swój udział wnieść do przedstawienia własne doświadczenie życia w patriarchalnym społeczeństwie. Większość z nich ma bowiem za sobą bolesne okresy zmagań z własną społecznością, ale także ze stygmatem emigracyjnego życia w Niemczech. Jednak okazuje się, że cała grupa nie jest pod tym względem monolitem. Pojawia się w niej wielogłos, gdyż jedna z kobiet zaczyna bronić tradycyjnych wartości islamu. Kamera rejestruje poszczególne interakcje pomiędzy kobietami przygotowującymi się do spektaklu. Udaje się uchwycić narastanie różnych konfliktów, zarówno tych na scenie, jak i poza nią.
Film pokazuje, jak głęboko ludzkie pragnienie odgrywania historii, udziału w sięgającej antyku opowieści może stać w sprzeczności z normami i nakazami społeczności, w której przyszło człowiekowi żyć. Z całego przedsięwzięcia na pierwszy plan wybija pytanie o rolę kobiety w muzułmańskim społeczeństwie, ale także refleksja nad konfliktem pomiędzy pragnieniem wolności w wyrażaniu siebie a odgórnie narzucanymi tradycyjnymi normami.