Wyroby reklamopodobne. Festiwal najgorszych reklam
2010-07-19 09:59:02 | Wrocław"Chamlet" - oto nazwa nagrody, którą „nagradzane” będą najsłabsze reklamy. Największe reklamowe kity poznamy 26 listopada 2010.
- W Polsce mamy wiele festiwali reklamy, które oceniają najlepsze kampanie reklamowe, działania public relations, czy programy communication design. Nikt dotąd nie zainteresował się jednak słabszymi projektami - oczywiście nie po to, by naigrywać się z nieudolnych projektantów, ale po to, by wskazać na błędy i pokazać obszary, w ramach których polski, i nie tylko polski, design mógłby się rozwijać – tłumaczy prof. Michael Fleischer, przewodniczący kapituły konkursowej oraz pomysłodawca całego przedsięwzięcia.
Jak dodaje prof. Fleischer, Współczesny rynek zagospodarowany jest przez duże firmy i to one wygrywają najczęściej festiwale. „Chamlet” ma zwrócić uwagę na błędy dużych firm w dziedzinie designu i komunikacji oraz zainteresować potencjalnych konsumentów młodym, kreatywnym designer.
Chamlety będą przyznawane w czterech kategoriach: najgorszy film reklamowy, najgorsza reklama zewnętrzna, najgorsza reklama prasowa i najgorszy program communication design. O przyznanie nagrody ubiegać mogą się wszystkie instytucje - firmy, urzędy, agencje reklamowe, agencje corporate identity operujące na terenie Polski, niezależnie od kraju ich pochodzenia, nagroda przyznawana jest bowiem w duchu globalizacji oraz współpracy europejskiej i atlantyckiej.
W kapitule konkursu zasiadają m.in. Dirk Henkelmann - Creative Director TBWA, prof. Michael Fleischer - twórca ogólnej teorii komunikacji, prof. Dariusz Doliński - niekwestionowany autorytet w dziedzinie psychologii społecznej i reklamy.
Propozycje do nagrody, spośród których w każdej kategorii nominowane zostaną trzy, a nagrodzona - jedna, można przesyłać na adres kapituły nagrody Chamlet do 1 października. Ogłoszenie wyników konkursu i wręczenie nagórd za rok 2010 odbędą się wraz z ich prezentacją 26 listopada 2010 roku.
Adres kapituły: Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego, ul. Joliot-Curie 15, 50 - 383 Wrocław, z dopiskiem „Chamlet 2010” lub chamlet@projekt-design.org
MAS
Na zdjęciu prof. Michael Fleischer